fbpx

בעקבות לחץ ועדי עובדים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף התעופה

הסכסוך יחול על עובדי אל-על, עובדי ארקיע, הטייסים בישראייר ועובדי רשות שדות התעופה

כפי שפורסם אתמול באתר "זו הדרך", בלחץ ועד העובדים ההסתדרות הכריזה הבוקר (שלישי) על סכסוך עבודה בענף התעופה. הסכסוך יחול על עובדי אל-על, עובדי ארקיע, הטייסים בישראייר ועובדי רשות שדות התעופה, והם יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים כמו שביתה, בתוך שבועיים. מההסתדרות נמסר שהרקע לאיום הוא המשבר התעסוקתי החמור של עובדי הענף מפרוץ מגפת הקורונה, שכלל פיטורי אלפי עובדים. ביום חמישי שעבר קיימו העובדים המאוגדים הפגנה ובה חסמו את מסלולי ההמראה בנתב"ג.

מההסתדרות נמסר כי העילות לסכסוך הן ראשית כל – כוונת חברות תעופה ישראליות לפעול לפיטורי עובדים נוספים, להאריך את תקופת החל"ת של עובדים רבים, ולשנות את תנאי העסקתם של העובדים. בנוסף קיים חשש לפגיעה בהכשרות או ברישיונות של עובדים, וחשש לסגירת מחלקות בחלק מהחברות, והעברת העבודה למיקור חוץ. לדברי ההסתדרות הנהלות חברות התעופה לא נוקטות בצעדים למציאת פתרונות כלכליים להצלת החברות וכעת מבקשות החברות לפטר עוד עובדים רבים.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/105658

עובדי ענף התעופה מפגינים, ביום חמישי שעבר, במסלולי ההמראה בנתב"ג (צילום: ההסתדרות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן