fbpx

פעילים לזכויות אדם יפגינו בדרישה להסגיר חשוד בפשעים נגד האנושות בארגנטינה

המבוקש, איש שירותי הביטחון הארגנטיני לשעבר תאודרו אניבל גאוטו, מתגורר בקריית ביאליק

פעילים למען זכויות אדם יפגינו ביום שישי הקרוב, 16.7, בקריית ביאליק בדרישה להסגיר חשוד בפשעים נגד האנושות בארגנטינה המתגורר בישראל.  הפגנת המחאה תתקיים בשעה 10:30 מול ביתו של איש שירותי הביטחון הארגנטיני לשעבר תאודרו אניבל גאוטו ברחוב שבטי ישראל 45 בקרית ביאליק.

דובר הפעילים מסר "מה הייתם עושים אם היה מתברר לכם שהשכן בדירה 11 בבניין שלכם,  זה שעלה לפני כ-18 שנה מארגנטינה, חשוד בפשעים נגד האנושות ובתוכם חטיפות, עינויים, רצח ואפילו גניבת תינוקות של עצורות אחרי רציחתם במחנה המוות לה קאצ'ה של החונטה הצבאית?".

יצוין שנגד גאוטו, או בשם שאימץ עם כניסתו לישראל "יוסף כרמל", הוצאו כבר ארבעה צווי אינטרפול הדורשים את הסגרתו. הוא הצליח להיכנס לארץ ולקבל אזרחות ישראלית תוך שהוא מרמה את השלטונות בארגנטינה ובישראל, בורח ממשפט במולדתו ואף קיבל ממדינת ישראל מאות אלפי שקל במסגרת "הטבות לעולים חדשים".

בין המפגינים: העיתונאי והבמאי התיעודי יליד ארגנטינה שלמה סלוצקי, שבן דודו הרופא סמי סלוצקי, נחטף, עונה, נרצח וגופתו הועלמה במחנה לה קאצ'ה.  סלוצקי גילה את גאוטו בקריית ביאליק ולמרות שהפרשה השערורייתית פורסמה בתקשורת המקומית, גורמים רשמיים בישראל מנעו את הסגרתו של גאוטו באונוס איירס שם הוא נדרש לחקירה בחשד לפשעים נגד האנושות.

לדברי סלוצקי "מה יש לממשלת ישראל להסתיר?  מהו החומר הסודי שנציגי הממשלה הגישו לבג"צ כדי למנוע את ההסגרה של גאוטו? איך זה קשור לשירותו של גאוטו במודיעין הצבאי בארגנטינה בתקופת הדיקטטורה?". "זו קריאה לממשלת ישראל החדשה למצות את ההליך המשפטי נגד גאוטו על כניסתו הבלתי חוקית לישראל ולמען הסגרתו לארגנטינה לחקירה בחשד לפשעים נגד האנושות, ובהם רצח דודי סמי סלוצקי", הדגיש.

 

הסעה מאורגת שתצא מתל אביב להפגנה בשעה 09.00. להרשימה:

https://forms.gle/WFPuJBFAuPQ4cfhv6

 

צו רשמי שפורסם בארגנטינה: "תאודורו אניבל גאוטו – דרוש לחקירה" (צילום מסך: שלמה סלוצקי)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן