fbpx

מק"י וחד"ש גינו את רצח הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון של הרשות

בנאת נעצר בסביבות השעה 3:30 בביתו בידי אנשי ביטחון פלסטיניים ומת במהלך המעצר

מק"י וחד"ש גינו הבוקר (חמישי) את רצח הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון של הרשות. בנאת, שנהג לבקר באופן עקבי את הנהגת הרשות הפלסטינית, מת לפנות בוקר (חמישי) בזמן מעצרו. בנאת נעצר בסביבות השעה 3:30 בביתו בידי אנשי ביטחון פלסטיניים.

מסלם בנאת, בן דודו של ניזאר, שהיה איתו בבית בעת פריצת מנגנוני הביטחון הפלסטינים סיפר לעיתונאים כי "בשעה 3:30 הגיעו 25 איש. הם החלו להכות אותו בשנתו במשך שמונה דקות ללא הפסקה. הם היכו אותו בראש והפשיטו אותו. הם מנעו מאיתנו מלנוע בבית ולדבר".

ברשתות החברתיות הפלסטיניות מתייחסים אליו כשהיד ומפלגת העם הקומוניסטית פרסמה הודעה חריפה נגד הרשות, דרשה לחקור עד תום את מותו של בנאת ולהביא את האחראים לדין. "יש להבטיח את חופש הדיבור והמחשבה ברשות העומד בפני סכנה", מסרו הקומוניסטים הפלסטינים. לפי פעילים פלסטיניים, ביתו של בנאת נמצא בחלק שבשליטה ביטחונית ישראלית, ולכן אנשי הרשות חייבים בהיתר ישראלי כדי להיכנס אליו ולבצע בו מעצרים.

בנאת, איש פתח לשעבר, נעצר פעמים רבות בידי הרשות, בשל דברי ביקורת חריפים ביותר שנהג להעלות בכתב ובסרטונים בפייסבוק. הוא האשים את ראשי הרשות בשחיתות, בספסור העקרונות הלאומיים תמורת צרכיהם האישיים והתעשרותם ובהפקרת האינטרסים של עמו. בנאת היה מועמד ברשימת "החירות והכבוד", שביקשה להתמודד בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית שהיו אמורות להתקיים ב-22 במאי, אך בוטלו בידי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס.

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "מעצרו ורצח של ניזר בנאת מחייבים להקים מיד ועדת חקירה מיוחדת, הסקת מסקנות תוך זמן קצר ולנקוט בצעדים חמורים כלפי האחראים למעשה הנפשע". הדרישה להקמת ועדת חקירה והסקת מסקנות מהירות נכללה גם  בהודעה המשותפת של מק"י וחד"ש שקראו לכבד את זכויות אדם ברשות הפלסטינית.

ניזאר בנאת שנרצח בשעות הבוקר בידי אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית (צילום: אל-אתיחאד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן