fbpx

שני מפגינים נעצרו בעת דיון בבית המשפט בי-ם על גורל בתיהן של שבע משפחות פלסטיניות

המשטרה פיזרה בכוח כמאה מפגינים שמחו הבוקר (רביעי) ליד בית המשפט המחוזי בירושלים

המשטרה פיזרה בכוח כמאה מפגינים שמחו הבוקר (רביעי) ליד בית המשפט המחוזי בירושלים נגד פינוי משפחות בסילוואן. כוחות משטרה גדולים הגעיו למקום. בית המשפט דן בערעור שהגישו שבע משפחות בשכונת סילוואן הפלסטינית הנדרשות לפנות את בתיהם לטובת מתנחלים. הדיון מצטרף לסוגיית הפינוי בשכונת שייח' ג'ראח שהובילה למחאות המוניות.

יצוין ששני מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה, שבה השתתפו גם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת. הבוקר חסמה המשטרה את הרחוב הסמוך לבית המשפט לקראת ההפגנה. עובדי משרד המשפטים, הסמוך לבית המשפט המחוזי, התבקשו על ידי מנהליהם לא להגיע היום לעבודה, אלא במקרים חריגים שבהם ישנו צורך מיוחד בכך.

השופטים הודיעו כי הם מתכוונים למסור בקרוב את החלטתם וסיימו את הדיון. עוד נמסר כי השופטים יכריעו בשאלה אם לתת החלטה בתיק זה, או להמתין להכרעת בית המשפט העליון בשני ערעורים עקרוניים בתיקים דומים העוסקים בכוונה לפנות תושבים פלסטינים מבתיהם בסילוואן ובשייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים שתחת כיבוש ישראלי. עוד יכריעו השופטים אם לצרף לתיק את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לקבל את חוות דעתו.

הערעור הוגש על ידי עו"ד יזיד קעואר, בעקבות החלטת בית משפט השלום בירושלים לפנות את התושבים מבתיהם. בהחלטה נקבע כי הפינוי מתחייב בשל המעמד המשפטי של הקרקע בדין העות'מאני, גבולות הקרקע ההיסטורית והתיישנות. גם תושבי סילוואן, כמו שכניהם בשייח' ג'ראח, הגישו בקשה לצירוף היועץ המשפטי לממשלה להליך. בבקשה נטען כי היועץ צריך לתת את חוות דעתו על התנהלות האפוטרופוס הכללי המעביר את הקרקעות לידי המתנחלים.

 

מעצר של צעיר פלסטיני, הבוקר, בפתח בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: מרכז המידע של סילוואן)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן