fbpx

ח"כ כסיף: אין בכוונתנו לתמוך בממשלה שבראשה יעמוד נפתלי בנט

הרשימה המשותפת הגישה דרישות בנוגע להתמודדות עם העוני, למאבק בגזענות ולסיום הכיבוש - אך אלה לא נענו

"אין בכוונתנו לתמוך בממשלה שבראשה יעמוד נפתלי בנט". כך אמר הבוקר (רביעי) ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) ריאיון ששודר בתחנת הרדיו 103 אפ.אם. כסיף הדגיש "בשום פנים ואופן לא ניתן תמיכה למי שלא שונה מנתניהו וממדיניותו".

בנוסף הבהיר כסיף כי לרשימה המשותפת יש דרישות בכדי שיקבלו את תמיכתה "כל הדרישות קשורות אחת לשנייה, מי שחושב שהפשיעה בחברה הערבית בישראל מנותקת ממדיניות הכיבוש – טועה; מי שחושב שהעוני הנוראי שדומיננטי בעיקר בחברה הערבית הוא איננו פונקציה של מדיניות גזענית כלפי החברה הערבית – טועה. הדרישות שלנו הן דרישות פוליטיות ברורות".

כסיף התייחס לאירוע בהשבעת הכנסת במהלכו התחייבו חברי מפלגתו להילחם באפרטהייד ובכיבוש (ר' ידיעה באתר): "אנחנו לא התחייבנו אתמול במובן הפורמלי של המילה, משום שכשיושבים שם גזענים כמו בן גביר צריך כחלק מהמשחק למחות נגד זה ולצאת". לגבי אי המלצה על יאיר לפיד, אמר: "לא המלצנו משום שאנחנו לא יכולים להמליץ על מי שאומר, ואומר את זה גלויות, שהולך לעשות רוטציה עם בנט. במקום לתקוף אותנו על התנהלות לכאורה בלתי מנומסת, הגיע הזמן לתקוף את הגזענות".

נציגי הרשימה המשותפת הודיעו ביום שני לנשיא ראובן ריבלין כי לא ימליצו על מועמד לראשות הממשלה. "מבין שלושת המועמדים יאיר לפיד מבחינתנו הוא המועמד הראוי מבין השלושה. אנו מתנגדים לכל תוקף להמשך שלטונו של נתניהו. אך לצערנו, מאוד רצינו שהקולות שלנו יכריעו לממשלת שינוי אמיתית – ללא הימין הקיצוני, אבל זה לא המצב", אמר יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה (חד"ש).

סבב ההמלצות לנשיא ראובן ריבלין הסתיים ביום שני בשעות הלילה ובסופו נספרו 52 ממליצים לראש הממשלה בנימין נתניהו, 45 ממליצים ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ו-7 ממליצים ליו"ר ימינה נפתלי בנט. 16 החליטו שלא להמליץ על אף מועמד, ובהם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, תקווה חדשה ורע"מ.

מוקדם יותר, אתמול, מסרה חד"ש שהחליטה לא לתמוך באף מועמד לראשות הממשלה. יצוין שריבלין אמר אתמול כי הוא "לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה". "הודענו מראש שנשקול המלצה רק על מועמד שיראה שיש לו יכולת להקים ממשלה, ושהממשלה שתוקם תהיה מחויבת לעמוד בדרישותינו לגבי הפסקת הרס הבתים, ביטול חוק הלאום, מיגור האלימות, מהלך אמיתי לסיום הכיבוש ומתן מענה הולם לעוני המתרחב ולמשבר הכלכלי-חברתי. במצב העניינים הנוכחי אין התכנות לממשלה כזו", נאמר בהודעת החזית.

 

עוד בנושא:

 

ח"כ עופר כסיף (שני מימין) בהפגנה של נפגעי תאונות עבודה שנערכה בקריית הממשלה בירושלים בדצמבר האחרון (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן