fbpx

יומן מסע: שנה להתאגדות עובדי תן ביס

אין שליח שלא רוצה תנאי העסקה מתגמלים, שכר הוגן יותר וועד עובדים מייצג

השבוע ציינו בדיוק שנה למאבק שלנו בתן ביס למען כל אחד ואחת מאיתנו, על מנת להשיג תנאי עבודה הוגנים יותר בשבילכם, שכר בסיס מתגמל יותר בשבילכם, ביטוח, בטיחות וביטחון עבור כל אחד מבין מאות שליחי החברה ובראש ובראשונה הזכות הבסיסית ביותר שיש לכל עובד במדינת ישראל, להיות מאוגד ומיוצג תחת ועד עובדים חזק בהסתדרות.

במשך שנה שלמה נאבקתי ועודני נאבק בהנהלה שלא מרימה ידיים ולא בוחלת בשום אמצעי על מנת לפרק את ההתאגדות ומתעקשת לשמור שקופים את מי שמשמשים חזית החברה, עמוד השדרה של מערך המשלוחים, גיבורי הקורונה וזהירות בדרכים, אנו, שליחי תן ביס.

לפני כשנה, כאשר עוד היינו כשליש מכמות השליחים המצויה כיום וקצת לפני שסגרתי שנה שלמה בחברה ובעודי שליח "קפטן" בעיר פתח תקווה, הרגשתי סוג של שליחות וכמצופה ממני בתור קפטן בחברה, תפסתי בשתי ידי את הרצון להביא לשינוי המיוחל והכל כך חשוב וקריטי עוד טרם משבר הקורונה, ורק הורגש עוד יותר ובמלוא העוצמה לאחר פרוץ המגיפה, והתחלתי לארגן ולאגד את כלל שליחי החברה.

כבר כעבור יממה אחת, מאות מבין שליחי החברה בחרו להתאגד יחד לשיפור תנאי העסקה ובחלוף שלושה חודשים נוספים עת פרצה המגיפה וכמות השליחים כמעט והוכפלה, ומתוך רצון להראות להנהלת החברה ששליחי תן ביס תומכים בי וברצון להיות מאוגדים, החתמנו בשנית והפעם לא פחות מ-80% (!!!) מבין עובדי תן ביס שבחרו להצטרף ולהתאגד איתי, אז עוד תחת הסתדרות הפועל המזרחי.

הנהלת החברה ועורכי דינה נלחמו בהתארגנות ובארגון הפועל המזרחי. אך בתור פייטריסט שלא מוותר ותמיד קם על רגליו וחוזר להילחם כשהמטרה מקדשת את האמצעים, חברתי יחד עם חברי לוועד העובדים אל הארגון החזק והטוב במדינה בכל הקשור לייצוג עובדים ובפעם השלישית בתוך 8 חודשים רוב גדול משליחי החברה בחרו לומר "כן" לוועד עובדים אשר מייצג את כלל שליחי תן ביס בהסתדרות החדשה.

גם פעם שלישית זו לא הותירה רושם על הדרגים הגבוהים בהנהלה, והיא המשיכה את לחימתה ואף הגבירה את עוצמתה. לניסיון לפרק אותנו חבר ארגון בשם "תחרות", שפועל מתוך רצון ואג'נדה לפגוע בהתארגנויות עובדים.

אין שליח שלא רוצה תנאי העסקה מתגמלים, שכר הוגן יותר ו-ועד עובדים מייצג. אך יש שליח שמפחד להיפגע מההנהלה הבכירה, לה הכוח הבלעדי לקבוע את השתכרותו, ולכן בוחר להימנע. יום יום אני נאלץ להילחם בפייק ניוז שמפיצה החברה הן על ידי עצמה והן על ידי שלוחיה, שהם חלק מחברכם השליחים בעצמם.

"פורום מדברים סקובר" שהוקם בידי ההנהלה או בשמו האמיתי "הועד הפנימי", זהו ועד ללא שיניים. זהו ועד שנועד רק להסוות ולייתר את ועד העובדים האמיתי, הועד שבאמת ידאג לכל אחד ואחת מבין השליחים. את זה לא רק אני ואתם יודעים, כך החליט גם בית הדין לעבודה. אותנו אי אפשר לשבור. עלינו אי אפשר לעבוד. אותנו אף אחד לא ידפוק. הגיע הזמן לוועד עובדים חזק ומייצג בחברת תן ביס!

אני פונה אל הנהלת החברה. אנא, הכירו בהקדם ברצון של השליחים להתאגד. הכנסו איתנו מיידית וללא דיחוי למשא ומתן קיבוצי על מנת שהעובדים יהיו מרוצים ושמחים יותר וכך גם ההנהלה והחברה כולה.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/100750

מייסדי התארגנות העובדים בתן ביס, אדם שטיינר ראשון בצד שמאל (צילום: התאגדות עובדי תן ביס)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן