fbpx

ב16 בפברואר 2005 נכנסה לתוקף אמנת קיוטו שקבעה יעדים להפחתת גזי חממה

יום בהיסטוריה סוציאליסטית

ב16 בפברואר 2005 נכנסה לתוקף "אמנת קיוטו", המדינות החתומות על אמנת קיוטו מתחייבות להפחתת פליטת פחמן דו חמצני וחמישה גזי חממה אחרים. לפי ההסכם נקבעו יעדים למדינות החברות: האיחוד האירופי יפחית ב8%, ארה"ב (ש2001 סירבה להצטרף) ב7%, יפן 6% ורוסיה שסירבה להצטרף. ישראל חתמה על ההסכם בשנת 2004 ולא התחייבה ליעד הפחתה כיוון שהוגדרה "מדינה מתפתחת" על אף שהייתה ברמה אחת עם מדינות מפותחות.

תנועת המרד בהכחדה ישראל שהוקמה בשנת 2018 באנגליה קבעה כי: "על הממשלה לומר את האמת על האקלים ועל מצב החירום האקולוגי הרחב יותר, לשנות את מדיניותה הלא עקבית ולעבוד לצד התקשורת כדי לתקשר עם אזרחים. על הממשלה לחוקק תקנות מדיניות ומחייבות במטרה להפחית את פליטת הפחמן לאפס עד 2025 ולהפחית את רמות הצריכה. אסופת אזרחים לאומית תפקח על השינויים, כחלק מיצירת דמוקרטיה שמתאימה למטרה".

ב2004 אמר חבר הכנסת לשעבר דב חנין בראיון לאתר גלובס: "הצהרות פוליטיות אלה הן הביטוי הבולט ביותר לכך, שהנושא הגיע למודעותו של הדרג הפוליטי הבכיר ביותר", אומר חנין, "להערכתי, המודעות היא תוצאה של הסכמה רחבה בין מדענים (ביניהם ארגון IPCC העוקב אחר נושא ההתחממות), לפיה כבר כיום אני עדים להאצה דרמטית של התחממות כדור הארץ, הנובעת מפליטת גזי חממה, שמקורם בדלק המחצבי".

"חנין מדגיש, שלהתחממות האטמוספירה יש מאפיינים נוספים, ביניהם שיבוש החקלאות, כאשר האיזורים הפגיעים ביותר הם, כמובן, אפריקה, דרום מזרח אסיה ואמריקה הדרומית והמרכזית.""תסריט הבלהות כולל גם את ההתחממות הקרחונים הימיים והיבשתיים, צמצום נוסף של מסת הקרחונים בהימליה, שעלול לפגוע בנהרות שסביבם חיים תושבי מזרח ודרום אסיה, ביניהם הנהר הצהוב, היאנג צה, המקונג, הגנגס, ההינדוס והאחרים."

במניפסט האקו סוציאליסטי של ג'ואל קובל ומייקל לוואי מ2001 נכתב: "אנחנו מאמינים שהמערכת הקפיטליסטית הקיימת לא יכולה להסדיר ופחות מכך לגבור על המשבר ההולך וגובר. היא לא יכולה לפתור את המשבר האקו סוציאליסטי מכיוון שכדאי לעשות זאת היא נדרשת להציב גבולות על הצבירה – אופציה בלתי מתקבלת על הדעת למערכת שבנויה על הכלל: "תגדל או תמות" והיא לא יכולה לפתור את משבר הטרור וצורות אחרות של התנגדות אלימה מכיוון שזה אומר נטישה של ההיגיון האימפריאלי שזה אומר שזה יציב גבולות בלתי מתקבלים על הגדילה וכול "דרך החיים" המקוימת על ידי האימפריה.

האופציה היחידה שנשארה להמשיך להשתמש בכוח ברוטלי שמגביר את הניכור ושותל את הזרע להמשך הטרור ולהמשך של פעולות נגד טרור. שמתפתח לצורה חדשה ומרושעת של פשיזם." "המערכת הקפיטליסטית בעולם פושטת רגל מבחינה היסטורית. היא הפכה לאימפריה שאינה מסוגלת להסתגל, שעצם גדלותה חושפת את חולשתה. זה, בשפה של אקולוגיה, בלתי נסבל לחלוטין, ויש לשנות באופן יסודי, לא, להחליף, אם יש עתיד שווה לחיות"

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

zoharroy

בוגר תואר שני מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוני' ת"א

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן