fbpx

מפגיני בלפור הגיעו היום (שישי) להפגנה באום אל פאחם

מפגיני בלפור מגלים סולידריות עם האזרחים הערבים המוחים נגד האלימות בחברה הערבית

היום (שישי) מפגיני בלפור הגיעו לעיר אום אל פאחם כדי להצטרף להפגנה במקום נגד האלימות בחברה הערבית ואוזלת ידה של הממשלה.

בפוסט הזמנה להצטרפות להפגנה נכתב: "נא לא להגיע עם דגלים ורודים ודגלי ישראל כדי לכבד את המפגינים ואת ההפגנה"

נוי ארז (26) מארגון הצעירים "קומי ישראל" כתבה בפוסט בפייסבוק: התרגלנו לדבר על הפשיעה בחברה הערבית באדישות כזאת. כאילו זה משהו שלא נוגע אלינו, לא מהעולם הזה. התרגלתי לשמוע על הנושאים האלה ולהתייחס אליהם כאל משהו מרוחק ומנותק רגשית ממני. בחודשים האחרונים אני עוברת תהליך ומבינה כמה אטומה הייתי לכל מה שקשור לאוכלוסיות שהן לא "שלי". כמה לא באמת התעמקתי בחיים של אחרים. גם לחברה הערבית מגיע בטחון. מגיע להם להסתובב ברחוב בלי פחד. מגיע להם להרגיש בבית ביישובים שכבר מזמן הפכו לזירות מלחמה.מחר אני באום אל פחם. בואו נדאג לא להוריד את הנושא הזה מסדר היום עד שיהיה פה טוב יותר, לכולם."

ג'ברין יאנל (23) בן אום אל פאחם ומארגון קומי ישראל כתב: "בשבוע האחרון הפגנתי ביישוב שלי, באום אל פחם, נגד האלימות הגואה והפשיעה הגוברת בחברה הערבית, נגד אוזלת ידה של המשטרה ונגד המדיניות של הממשלה נגד ארגוני פשע רצחניים. עיתונאי ישראלי בכיר שראיין אותי בעקבות ההפגנות שאל אותי "למה אתם מפגינים נגד המשטרה? הרי העבריינים הם מאצלכם מאום אל פחם. אני מפגין נגד אותה משטרה אלימה שמנסה לדכא את ההפגנות בבלפור ובאום אל פחם, אותה משטרה שחזקה על האזרחים אבל חלשה מול העבריינים. נגדה אני מפגין. כי זאת האחריות שלה כלפינו האזרחים.והאחריות שלכם – העיתונאים – היא לא לנרמל את הפשיעה והאלימות, לא לזלזל במה שקורה ביישובים שלנו, לא להתרגל לדיווחים על עוד ועוד נרצחים ביישובים הערבים. אחריותכם ותפקידכם הוא לשאול את המשטרה מה הם עושים כדי למנוע את הרצח הבא ולהביא לצופים ולמאזינים שלכם את הסיפור של הנרצחים והמשפחות שנהרסו."

הצטרפות מפגיני בלפור ללא דגלים ורודים ודגלי ישראל היא לקיחת אחריות על הצטרפותם הקודמת של המפגינים להפגנה בעיר נצרת נגד הגעת נתניהו לעיר, אותם מפגינים הגיעו לעיר עם דגלי ישראל ודגלים ורודים, פגעו ברגשות הציבור והואשמו "בחטיפת ההפגנה".

את ההפגנות בחברה הערבית מארגנת וועדת המעקב

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

zoharroy

בוגר תואר שני מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוני' ת"א

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן