fbpx

אלימות משטרתית נגד מפגינים שדרשו שחרור החטופים מול מטה הליכוד בת"א

עימותים פרצו בין מפגינים לבין המשטרה, שהפעילה מכת"זית ופרשים, חמישה מפגינים נעצרו במקום

אלפי בני אדם חסמו אמש (שני) את הכניסה למחנה המטה הכללי בדרך בגין בתל אביב בקריאה לעסקה עם חמאס לשחרור החטופים. על הכביש במקום ההפגנה מול הקריה נכתב: "רפיח יכולה לחכות, הם – לא". עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, פנתה בנאומה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לי עסקה נורא פשוטה – זה או סמוטריץ' או מתן בבית. זה או בן גביר או עופר (קלדרון) בבית. זה פשוט מאוד – או ממשלה ימנית קיצונית או החטופים בבית".

לאחר חסימת דרך בגין, מאות מהמפגינים צעדו עד למצודת זאב, מטה הליכוד ברחוב המלך ג'ורג', ועימותים פרצו שם בינם לבין המשטרה, שהפעילה מכת"זית ופרשים. המפגינים הדליקו מדורות על הכביש, ועליו ועל המבנה רוססו הכתובות "ביבי רוצח" ו"ביבי אשם". חמישה מפגינים נעצרו במקום, וקרוב משפחתה של החטופה כרמל גת עוכב ושוחרר.

יצוין ששוטרים היכו ודחפו מפגינים באלימות רבה ובהם ח"כ נעמה לזימי (העבודה).  בחשבון ברשת אקס כתבה לזימי: "משטרת ישראל מוציאה הודעה שקרית כדי לחפות על זה ששוטרים הכו אותי והפרו את חסינותי הפרלמנטרית ביודעין. רואים בכל סרטון איך אני בבירור מותקפת כאשר ניגשתי לבדוק מה מצבו של העצור שניר דהאן אשר אחייניתו כרמל גת חטופה בעזה. המשטרה איבדה היום כל רסן והוסיפה והמציאה סיפור כדי להצדיק אלימות שעוברת על כל הכללים". "משטרה שבראשה עומד עבריין סדרתי שכחה את מי היא משרתת. אמנם כל גופי כואב אבל זה לא ירתיע אותי ואותנו. לא למשטרה פוליטית ולא לאלימות משטרתית. הם לא יפחידו אותנו", הדגישה.

בראיון ששודרה הבוקר ברשת ב' אמרה ח"כ לזימי: "תפסו אותי, דחפו אותי, הכו אותי והפילו אותי – הכול צולם. להפר את החסינות הפרלמנטרית בצורה כל כך בוטה זה דבר לא נתפס". בצהריים התראיין דהאן ביומן הצהריים של רשת ב' ותקף במילים קשות את התנהגות המשטרה במחאה שנערכה אתמול מול מצודת זאב ואמר שמשרתת את האינטרסים של השר בן גביר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129058

אלפים חוסמים אמש את דרך בגין בכניסה למחנה המטה הכללי בתל-אביב (צילום: רענן חרל"פ)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן