fbpx

מופע מהביבים: פרצופו האמיתי של נתניהו נחשף – שונא ערבים ועובדים מאורגנים

נתניהו הסביר להם שאין לו "את 61 האצבעות הנדרשות כדי לקדם רפורמות" – ובהן פירוק העבודה המאורגנת

קבלו את בנימין נתניהו הטוב והמיטיב! חג המולד כבר עבר, אבל סנטה-ביבי ממשיך להרעיף מכל טוב! אפילו אביב גפן קיבל 70 מיליון. גבירותי ורבותי: החל מופע היחיד של ראש הממשלה הלהטוטן בניסיונו הנואש לבצר את שלטונו הימני ולהימלט מהמשפט.

נתניהו כאן ונתניהו שם. נתניהו עם המתחסן המיליון באום אל-פחם (אוי, תקלה – מתברר שהוא אסיר משוחרר עם עבר קשה של אלימות) ונתניהו עם המתחסנת השני מיליון באשדוד (אוי, שוב תקלה – לא בדיוק שני מיליון, אבל מי סופר?). סנטה-נתניהו אוהב את כולם, אפילו את הערבים או ה"לא-יהודים", כפי שהעדיף לכנות את האזרחים הערבים-הפלסטינים עד לא מזמן.

אבל לפרקים גם נתניהו, הצעיר ב-4 שנים מטראמפ קשישא, חייב לנוח. ואז, מאחורי הקלעים, מתחיל מופע אחר – ללא טריקים וללא שטיקים. לאחר הרומן המתוקשר עם הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית ויו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, נתניהו פולט: "ברור שאנחנו נגד עבאס, הוא מהתנועה האסלאמית, הוא לא מכיר בציונות, מה לי ולו?!". כך צוטט נתניהו בשיחה פרטית לפי פרסום בעיתון "ישראל היום" (17.1). לדברי נתניהו, "אנחנו מתחרים על הקולות. הוא מתחרה נגדי". עוד הוסיף נתניהו כי הוא "בעד המצביעים הערבים" (המתי מעט שיתמכו בו, כמובן) אבל נגד הרשימה המשותפת.

רגע חושפני נוסף היה בשבוע שעבר (14.1), בתיעוד ששודר בחדשות 12 בו נראה נתניהו במפגש זום עם נציגי "השולמנים", התארגנות עצמאיים ומעסיקים קטנים. הוא הסביר להם שאין לו "את 61 האצבעות הנדרשות כדי לקדם רפורמות" – ובהן פירוק העבודה המאורגנת. בין היתר אמר נתניהו: "אין לי 61 קולות לעשות את הרפורמות שמעקרות את הכוח של ועדי העובדים. ועדי העובדים לא מגינים על העובדים החלשים. לא צריכים את זה בדמוקרטיה". בהקלטה נוספת שנחשפה ביום שני (19.1) נתניהו מפציר "רציתי לעשות רפורמה ענקית בהסתדרות בכל הנוגע לבוררות חובה, דמי חבר, שביתות משנה, צווי הרחבה, שביתות". "גם כשר אוצר וגם כראש ממשלה ארבע פעמים, אין לי את הכוח הפוליטי לקדם את הרפורמות האלה, שמעקרות את הכוח העודף של ועדי העובדים" התבכיין. את ההסתדרות כינה ראש הממשלה "המונופול החזק במדינה".

נתניהו, בשיחה שארכה כשעתיים, נראה תזזיתי ועצבני מאוד כשפלט: "החרדים וסמוטריץ' עושים מה שאני רוצה". נתניהו ניסה לשכנע את "השולמנים" שלא להקים מפלגה עצמאית ולא לחבור לבנט או לכל מפלגה אחרת.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פרסם הודעה נזעמת בעקבות דברי נתניהו. "ראש הממשלה מנסה להסיט את האש מהכישלון הטוטאלי שהוביל למיליון מובטלים ללא פרנסה ומסגרים אין סופיים שחיסלו מאות אלפי עצמאים. אם נתניהו החליט להכריז מלחמה על מאות אלפי משפחות של שכירים ועצמאים הוא ימצא הסתדרות חזקה מאי פעם שתמנע זאת ממנו", הדגיש.

מה צריך לעשות כאשר יו"ר ההסתדרות נותן יד למדיניות הכלכלית והחברתית הניאו-ליברלית של נתניהו? וכאשר ח"כ עבאס נכון להעניק את שירותיו להמשך שלטון הימין? לחזק את חד"ש בבחירות הקרובות לכנסת. כל מקום בו נמצאת חד"ש – זה המקום הרחוק ביותר מנתניהו וממדיניותו.

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן