fbpx

לאחר יותר מ-7 שנים: עובדי נמל אשדוד יכולים לממש את זכות השביתה

בית הדין הארצי לעבודה קבע אתמול (ראשון) כי הצו שמנע מעובדי נמל אשדוד לשבות יפקע ביום חמישי הקרוב

בית הדין הארצי לעבודה קבע אתמול (ראשון) כי הצו שמנע מעובדי נמל אשדוד לשבות יפקע ביום חמישי הקרוב. זאת, בתום יותר משבע שנים בהן נאסר עליהם להשתמש בזכות השביתה ובמקביל למשא ומתן שעורכת ההסתדרות עם ממשלת הימין להפרטת הנמל – למורת רוחם של עובדיו.

בית הדין הארצי לעבודה בהרכב בראשו של סגן הנשיאה, השופט אילן איטח, ביטל את צו המניעה שמנע מהעובדים לשבות. השופט איטח הבהיר בהחלטתו, כי בניגוד לסכסוך העבודה שהוכרז ב-2013, אשר עוסקת בהפרטת בנמלי הים בתמיכת ההסתדרות, הסכסוך הנוכחי הינו סכסוך כלכלי טהור המזכה את העובדים בזכות השביתה.

בשנת 2013 קבע בית הדין לעבודה כי אופי סכסוך העבודה הוא מה שמכונה "מעין-פוליטי" – כלומר שביתה כנגד ההשלכות של מדיניות ההפרטה של ממשלות הימין על העובדים ולא כנגד המדיניות הממשלתית לטובת ההון בכללותה. סוג שביתה זה הבהיר בתי הדין מספר פעמים, הוא כזה המזכה עובדים באפשרות לשבות באופן מוגבל ומידתי.

עם זאת, לאורך שבע השנים האחרונות, בית הדין הטיל בפועל צווי מניעה על העובדים שמנעו מהם לממש זכות זו, בטענה כי המו"מ בין הצדדים טרם מוצה. לפני כשבועיים עתרה ההסתדרות בבקשה לבית הדין, והבהירה כי בלא קבלת זכות השביתה, נראה כי המדינה איננה מעוניינת לקדם את המו"מ לחתימה על הסכם הפיטורים במסגרת ההפרטה. קביעתו של השופט איטח כעת כי הסכסוך מעתה הוא כלכלי, צפויה לאפשר לעובדים לשבות.

אניית ענק עוגנת בנמל אשדוד (צילום: נמל אשדוד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן