fbpx

ח"כ כסיף בדיון בוועדת החוקה: לסגר אין לו שום הצדקה חוץ מסיבות פוליטיות

במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי כנסת מהאופוזיציה לבין נציגת משרד הבריאות בנושא הסגר

ועדת החוקה של הכנסת בראשות ממלא מקום היו"ר, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), דנה היום (ראשון) בתקנות שנכנסו לתוקף בשעה 17.00. יצוין שאף חבר כנסת בקואליציית הימין השלטת לא הגיע לדיון. על כך העיר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "מלבד ח"כ מלכיאלי המחליף את יו"ר הוועדה, לא הגיעו כלל חברי כנסת מהקואליציה. למה? כי לאורך כל המשבר ועד היום הם שמים קצוץ על הציבור ולא מעניין אותם הנזק שהם עושים. הם באים בסוף הדיון להרים אצבע ולברוח שלא יצלמו אותם".

במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי כנסת מהאופוזיציה לבין נציגת משרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שאמרה כי אם לא ניכנס לסגר, האחריות תהיה עליהם: "המגפה הזאת היא מגפה שאחרי שני גלים אנחנו יודעים לצפות אותה. אנחנו יכולים לזרוק כל מיני סיסמאות, בכל המדינות שבהן עשו חיסון עדר ראינו עליה משמעותית בתמותה. לפני שבועיים אמרנו לקבינט – בואו נעצור עכשיו ונעשה ריסון מהודק. אם אנחנו נשב פה ונגיד שהכול פוליטי, זו תהיה אחריות שלכם".

אך ח"כ כסיף דיבר נגד הסגר: "אתם רוצים להגן על הזקנים, אבל הסגר הורג אותם". לדבריו, "צריכים להפיל את התקנות ולא לתת לרגע אחד לסגר הזה לצאת לפועל. אין לו שום הצדקה חוץ מסיבות פוליטיות". סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש (הליכוד) הגן על אלרעי פרייס ואמר כי "מה שאמרה ד"ר אלרעי פרייס לא קשור לרפואה. יש לנו תפקיד לבקר ולפקח. מהו סף הספיקה של מערכת הבריאות במונשמים".

על כך הגיב ח"כ כסיף "יש פה אמירה פוליטית מהצד ההוא, לאו דווקא של ד"ר אלרעי פרייס. אי אפשר להסתכל רק מהעיניים הרפואיות. הבעיה פה היא שגם אם כל הנתונים שמראים נכונים, מה זה קשור לסגר? הסגר לא פותר אלא יוצר בעיה יותר גדולה. הגענו לנתונים של הסגר השני. הגענו לשיאני התמותה בעולם. השאלה אם אנו רוצים להגיע לזה שוב או לעצור יותר מוקדם. ככל שעוצרים יותר מוקדם ההגבלות הן יותר חמורות. אפשר להגיד למה לא להשאיר את זה ואת זה. הווירוס הזה עובר בין בן אדם לאדם. אם נרצה שזה ישפיע על מספיק אוכלוסייה זה יהיה רק אחרי שבוע מהמנה השנייה וצריך שאחוז גדול באוכלוסייה יהיה מוגן. מדינת ישראל שיאנית בחיסונים אבל זה עדיין לא מספיק מהר בשביל מקדם ההדבקה עכשיו. אם נאמר שהחיסון פשוט יעבוד אז גרף התחלואה והתמותה יעלה".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, הצטרף לדיון ואמר כי "ברור שלא ניתן לאכוף את מגבלת האלף מטר. כל בן אדם יוכל לומר אני הולך להפגין. אלה דברים שאין שום הגיון אפידמיולוגי לאסור אותם. השאלה פה זאת שאלת האחריות. האחריות לבריאות היא בסוף של הפרט. הבן אדם אחראי לבריאותו. מה שהממשלה עשתה בתקנות הסגר המוגזמות גרמה להדבקות יתר שנגרמו בסוף השבוע האחרון. בתגובה הציבור מתבלבל ומסכן את בריאותו בהתנהגות שמגבירה את ההדבקות. בוודאי שצריך מגבלות אבל בואו נטפל בבעיות האמיתיות". לדבריו "במקום להגביל עשרה אנשים יש להגביל חמישה אנשים בחדר סגור כי ההתקהלות היא המסוכנת ואז אפשר לבטל הגבלת התנועה המזיקה. מה פתאום הממשלה פוגעת בשיקול הדעת הפרטני של כניסה לבית של מישהו אחר. האם אני יכול לבקר אצל סבתא שלי להחליף מנורה? תפסיקו למכור לנו את הלוקשים האלה. ניסינו כמו במדינה טוטליטרית לפנות אל התושבים כמו אל נתינים. הציבור מוכן להגן על בריאותו אם מתייחסים אליו כמו אל בני אדם. אם נמשיך באותו דפוס חשיבה עלול להיות גם סגר חמישי".

 

סרטון – דבריו של ח"כ כסיף בדיון בוועדת החוקה:

 

צילום: משטרת ישראל

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן