fbpx

בסכנין הציבו מחדש עצי אשוח בשתי הכנסיות במקום אלה שהוצתו בזדון

ההחלטה התקבלה בישיבה שכינסה עיריית סכנין בהשתתפות נציגי כל המפלגות, אנשי דת מוסלמים וכמרים

שני עצי חג מולד חדשים הוצבו במקום אלה שהוצתו, אמש (שבת) בסכנין, מחוץ לכנסייה הקתולית ולכנסייה האורתודוקסית. בצהריים כינסה עיריית סכנין ישיבת חירום בהשתתפות נציגי כל המפלגות, אנשי דת מוסלמים וכמרים בעיר. בישיבה הוחלט לשקם את העצים ולהציבם מחדש בשני טקסים שנערכו בשעות הערב, ובמקביל יואר בניין העירייה לאות הזדהות עם הערבים-נוצרים וגינוי לשרפה הנפשעת. כך מדווח הבוקר "אל-אתיחאד".

אישי ציבור מהיישובים הסמוכים באו לכנסיות כדי להביע הזדהות, בהם גם יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, מוחמד ברכה, שגינה את "הניסיון לפגוע במרקם היחסים המיוחד בסכנין". גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיע לעיר ואמר ש"שריפת עצי המולד הוא מעשה נבזי שתוקף את רוח חג המולד ואת רוח האחדות וערבות הדדית של החברה הערבית. הסולידריות שלנו חזקה מכל מי שינסה לפגוע בה, נשקם את העצים ונוודא שהפושעים יעמדו לדין."

ראש עיריית סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא (חד"ש) אמר במהלך הצבת העצים החדשים: "כל תושבי סכנין מגנים בתוקף את האירוע השפל. מה שקרה לא מייצג אף אחד מכאן, והאחדות של סכנין חזקה הרבה יותר מכל ניסיון לפגוע בה. בשנה הבאה נקיים טקסים גדולים יותר".

בעצרת שארגנו תושבים אמר ראש הציבור הקתולי בסכנין, הכומר עארף ימין: "האחדות שתושבי סכנין הפגינו היא הוכחה לכך שהם לא ייתנו יד לניסיון לפגוע בלכידות ביניהם. מי שעמד מאחורי המעשה נכשל, וההוכחה היא הגינוי מקיר לקיר ביום חג המולד, שמסמל את החמלה ואת האהבה בין כל בני האנוש". יצוין שסניפי מק"י וחד"ש בעיר גינו בחריפות את המעשה הנפשע וקראו למצות את הדין עם האחראים. בהודעה נאמר כי "מטרת המעשה היא לפלג בין תושבי העיר".

 

עץ אשוח החדש שהוצב בפתח הכנסייה, הלילה, בסכנין (צילום: אל-אתיחאד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן