fbpx

נדחה החוק שנועד למנוע את פיזור הכנסת; ח"כ עודה: סופה של ממשלה שנולדה מתוך גזענות ופחד  

ההצבעה על החוק התעכבה עד השעה אחת בלילה בשל מאמצי הליכוד לגייס רוב, ולבסוף נדחתה ברוב של 49 מול 47

החוק לדחיית המועד לאישור תקציב המדינה, שנועד למנוע את פיזור הכנסת היום (שלישי), נדחה הלילה בהצבעה בקריאה ראשונה. שלושה ח"כים מכחול לבן וחברת כנסת נוספת מהליכוד הצביעו נגד החוק, ובכך הביאו להפלתו. הדחייה תקשה משמעותית על המאמצים לסכל את הקדמת הבחירות, שכן התקציב אמור להיות מאושר עד היום בחצות, ולא ניתן יהיה להעלות את ההצעה שוב.

ההצבעה על החוק התעכבה עד השעה אחת בלילה בשל מאמצי הליכוד לגייס רוב, ולבסוף נדחתה ברוב של 49 מול 47 תומכים. חברי כנסת של סיעת כחול לבן, מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ורם שפע הצביעו נגד החוק, בניגוד לעמיתיהם לסיעה שנעדרו. אל המתנגדים לחוק הצטרפה ח"כ מיכל שיר מהליכוד שהודיעה לאחר מכן שתצטרף למפלגתו של גדעון סער החדשה. ח"כ שרן השכל (הליכוד), שנחשבת גם היא למי שתומכת בסער, בחרה להיעדר מההצבעה.

יצוין שכל חברי הכנסת של חד"ש הצביעו נגד הצעת החוק, אילו חברי מפלגת רע"ם ברשימה המשותפת, שבאופן עקבי משתפים פעולה עם נתניהו, נעדרו מההצבעה. זאת, חרף הודעה מוקדמת של הרשימה המשותפת לפיה היעדרות חברי מפלגת רע"ם "מהווה חריגה ממחוייבות הרשימה כלפי מצביעיה וגם הפרה בוטה לעקרונות היסוד שהוקמה בגינם הרשימה המשותפת". ברשימה הוסיפו כי "היעדרות זו כמעט וסיפקה חבל הצלה עבור נתניהו שהתנגד לכל משא ומתן עם חברי רע"ם שגם לא טרחו ליידע את שאר מרכבי הרשימה ביחס לעמדתם בהצבעה ועזבו את הבניין ללא שום תיאום".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) קרא לפני ההצבעה: "הממשלה הזאת נולדה מתוך גזענות ופחד ויש מסקנה אחת שאזרחים יהודים וערבים חייבים להסיק מהכנסת ה-23: כל מי שיוריד ראש מול הסתה ושנאה מיד יהפוך להיות הקורבן שלה. הניסיון העקום להאריך את חיי הממשלה הזאת הייתה הכישלון האחרון שלה. הפעם אל תצפו מחיקוי להיות אלטרנטיבה".

בתום ההצבעה מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "ממשלת קורונה גרמה לאסון בריאותי, חברתי, כלכלי ופוליטי חסר תקדים. הפלנו אותה, וכעת האחריות על כתפינו. המאבק שלנו הוא מאבק לשוויון אמיתי לכל אזרחי המדינה, לסיום הכיבוש ולשלום אמת בין שתי מדינות, למדיניות של רווחה ולא של קיצוצים. יהיה קשה, אבל אנחנו לא מפחדים". על כך הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "הפארסה של ממשלת נתניהו-גנץ נגמרה. אך מערכת הבחירות הקרובה תהיה קשה ואף מסוכנת, אבל היא הרע במיעוטו. אנו נציג אלטרנטיבה יהודית-ערבית דמוקרטית ושמאלית. נעשה את הכל כדי להחליש את הימין".

 

מליאת הכנסת, אמש, בעת הדיון על הצעת החוק שנועדה למנוע את פיזור הכנסת (צילום: הכנסת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן