fbpx

ההרוג ה-64 בתאונות עבודה מתחילת השנה: טבח פלסטיני ממזרח ירושלים

 עבדאללה סינוקרוט נהרג בתאונה במקום עבודתו במלון בים המלח בעקבות פיצוץ במטבח

 עבדאללה סינוקרוט, טבח פלסטיני ממזרח ירושלים הוא העובד ה-64 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה, לאחר ששלשום נהרג עובד במפעל ישקר בתפן, בעקבות הילכדותו במעלית מסע במהלך תיקון תקלה בה. מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר כי סינוקרוט נפצע לפני שלושה שבועות באורח קשה לאחר שסיר לחץ גדול התפוצץ במהלך עבודתו במלון בים המלח ונפטר אתמול מפצעיו. הוא פונה לבית חולים הדסה עין כרם, אך המאמצים להציל את חייו לא צלחו. יצוין שביום שישי האחרון נפטר מפצעיו מאזן מוחמד אבו חייט (60) מטירה, שנפצע באורח חמור בהתחשמלות במהלך עבודות שיפוץ בתל אביב לפני כשלושה שבועות.

על פי הצעת חוק של ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) כל גופי הבטיחות בעבודה יפעלו תחת רשות לאומית אחת, בהתאם להמלצות ועדת אדם מ-2014. כך מסר במענה להצעת החוק, שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ. עוד תוקם תוקם ועדה מיוחדת, בה  ישתתף ח"כ כסיף, אשר תביא נוסח מוסכם להצעת החוק. "השר פרץ התחייב כי נשלים את המהלך בתוך 90-60 יום", הדגיש.

לדבריו "זו התקדמות של ממש – תמיכה רשמית של הממשלה במהלך אשר יכול להוות את התשתית הנדרשת להפסקת הקטל בתאונות העבודה ובפרט בענף הבניין. זהו צעד ראשון ומשמעותי בדרך ארוכה. אני מברך את השר פרץ על החלטתו החשובה, מקווה ומאמין שבכך מתחילה הדרך להסדרה מלאה של התחום, ובעיקר – להצלת הרבה מאוד חיים." יצוין שאת הנאום בהצעת החוק פתח ח"כ כסיף בקריאת שמותיהם של 61 הרוגי תאונות העבודה השנה. "אני רוצה להודות לקו לעובד ולקבוצה למאבק בתאונות בניין על הפעילות החשובה שלהם בתחום", הוסיף.

 

עבדאללה סינוקרוט מירושלים, אשר נפצע לפני כשלושה ומת אתמול מפצעיו (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן