fbpx

עובדי מאפיית 'לחמנו' הפגינו בירושלים בעת דיון בכנסת על עתיד מקום עבודתם

וועדת הכספים הורתה למשרד הביטחון לבדוק את האפשרות לבטל את המכרז שעלול להוביל לסגירת המאפייה

עובדי המאפייה המרחבית "לחמנו" בקרית שמונה שבו הבוקר (רביעי) והפגינו, הפעם בירושלים, בעת דיון בכנסת על עתיד מקום עבודתם. בוועדת הכספים נערך היום דיון בנושא ובסיכומו הורתה הוועדה למשרד הביטחון לבדוק את האפשרות לבטל את המכרז בו הפסידה המאפייה ושעלול להוביל לסגירתה ולפיטורי 120 עובדים. בנוסף נטען כי הזכיין שזכה הציע מחירי הפסד נמוכים יותר ממחיר הלחם המפוקח. מנגד, משרד הביטחון טענו כי בתום תקופת הזיכיון, בוצע מכרז כחוק ו"אין ביכולתם להתערב".

עובדים מוחים מזה כשבועיים ימים, אך למרות זאת ולמרות התערבות מצד חברי כנסת וגורמים נוספים, עדיין לא נמצא פתרון שיאפשר את המשך פעילותה. העובדים הניפו היום שלטים עליהם נכתב "גנץ מפקיר אותנו", "לחם-עבודה" ו"משרד הביטחון מפקיר את החזית" והודיעו על החרפת צעדיהם.

יצוין שמשאיות של מאפיית ״לחמנו״ חסמו השבוע את הכניסה לקריית שמונה וצירים מרכזיים בעיר. על אחת משאיות נתלה כרזה ובה נאמר "המאפייה זה בית ובית לא מחליפים". עשרות מעובדי המאפייה הפגינו גם ביום חמישי שעבר במרכז העיר. שיירת משאיות יצאה ממאפיית "לחמנו" לעבר כיכר צה"ל, ועליהן עשרות עובדים שהפגינו במקום וקראו "לחם-עבודה". העובדים חילקו כיכרות לחם לעוברים והשבים בבקשה להזדהות. הפגנה נוספת נערכה ביום שלישי בשבוע שעבר סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין.

המשאיות של המאפייה המרחבית, הבוקר, בעת ההפגנה בירושלים (צילום: מרחב הגליל העליון של ההסתדרות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן