fbpx

לחם-עבודה: עובדי המאפייה המרחבית הפגינו במרכז קריית שמונה

הפגנה נוספת של עובדי המאפיה נערכה ביום שלישי האחרון סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין

עשרות עובדי המאפייה המרחבית בקריית שמונה הפגינו אמש (חמישי) במרכז קריית שמונה. שיירת משאיות יצאה ממאפיית "לחמנו" הנמצאת בסכנת סגירה לעבר כיכר צה"ל במרכז העיר, ועליהן עשרות עובדים שהפגינו במקום וקראו "לחם-עבודה". העובדים חילקו כיכרות לחם לעוברים והשבים בבקשה להזדהות. בהפגנה נכחו ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן וסגנו, אופיר יחזקאלי, התומכים במאבקם. היום בשעות הצהריים, העובדים קיימו קבלת שבת בפתח המאפייה.

הפגנה נוספת נערכה ביום שלישי האחרון סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. המאפיה, שפועלת מזה עשרות שנים מעסיקה כ-120 עובדים וחלק משמעותי ממוצריה מגיע לבסיסי צה"ל בצפון. לאחרונה התקיים מכרז לאספקת לחם עבור חיילי צה"ל, בו לא זכה המפעל הצפוני, דבר שעלול להביא לסגירת המאפיה. העובדים גם הפגינו וחסמו השבוע את הכניסה לעיר קריית שמונה.

יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, התומך במאבק העובדים, הסביר כי סגירת המפעל הינה חלק מתהליך רחב יותר של צמצום במקומות העבודה באזור. "סיפור המאפיה הוא עוד סיפור של פריפריה שמתמודדת עם בעיות תעסוקה ושגוררת אחריה מאות משפחות. זה נכון שהיה מכרז וחברה אחרת זכתה במכרז ולכאורה אין כל בעיה, ואולם צריך לקחת בחשבון שבמרכז הארץ קיימות אלטרנטיבות לתעסוקה אחרת ואו דומה כך שהנזק לעובדים מזערי", ציין פרטוק.

עובדי המאפייה המרחבית, אתמול, לקראת ההפגנה בקריית שמונה (צילום: מרחב ההסתדרות בגליל העליון)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן