fbpx

טראמפ רוצה להכריז ארגונים בינלאומיים הפועלים להגנת זכויות אדם כ'אנטישמיים'

בין הארגונים נגדם מתכנן הממשל לפעול: אמנסטי אינטרנשיונל ומשמר זכויות האדם

ממשל טראמפ שוקל להכריז ארגונים בינלאומיים בולטים, הפועלים למען שמירה על זכויות אדם – בהם אמנסטי אינטרנשיונל, משמר זכויות האדם ואוקספם – הם "אנטישמיים", כך דווח אמש (רביעי) באתר פוליטיקו. באתר טוענים שההצהרה הרשמית צפויה להגיע ממשרד החוץ כבר השבוע.

מאמנסטי אינטרנשיונל ישראל נמסר בתגובה לדיווחים על כוונת ממשלת טראמפ: "הטענה השקרית שאמנסטי היא תנועה אנטישמית, מהווה עלבון אישי לנו בסניף הישראלי". לדברי מנכ"לית אמנסטי ישראל, מולי מלקאר: "נחרדנו מהרעיון שניתן להוזיל ולרוקן מתוכן את מושג האנטישמיות, שנועד להצביע על תופעה מסוכנת שכה רבים ורבות מאיתנו וממשפחותינו סבלנו ממנה. השקר המסוכן הזה עוד עלול לתדלק אנטישמים אמיתיים לפעול, תוך רחצה בניקיון כפיהם. בעצם ממשל שסירב לגנות ניאו-נאצים מספר פעמים מבקש לתייג כ"אנטישמית" תנועה שפועלה המוכח מתבסס על תפישה אוניברסלית של זכויות האדם ששורשיה בלקחי השואה וזוועות נוספות. עם כל הכבוד לממשל טראמפ ולמייק פומפאו, הם לא ילמדו אותנו מהי אנטישמיות".

באמנסטי ישראל הוסיפו כי אם הצהרה זו תצא, היא תהווה ניסיון אומלל של הממשל האמריקאי להסיח את דעת הקהל האמריקאית והעולמית מהפרות זכויות האדם החמורות שנעשו בהוראתם, ומהגזענות הנוראית המשתוללת בארה"ב בשל אוזלת ידם, גם כלפי יהודים. סגנון מתחמק ועצוב זה, דומה באופן אומלל לסגנון של ממשלות ישראל לטעון באופן מופרך כי כל ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלות ישראל היא מתקפה אנטישמית. נדמה שממשל טראמפ מנסה לאמץ את הסגנון המסוכן הזה וסביר להניח כי מטרת המהלך היא לגלגל הלאה את האשמה על האלימות המתמשכת בארצות הברית, בדומה לגלגול האשמה בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים.

לדברי דובר הארגון, גיל נוה, הסחת הדעת הזו נשענת על כרעי תרנגולת והיינו ממליצים לבדוק את איכות המחקר של בסיס הידע לטענות המופרכות הללו. בדיקה פשוטה הייתה מעלה שלא רק הטענות על אנטישמיות הן חסרות בסיס, אלא שאף אחד מהארגונים המוזכרים אינו מקבל תקציב ממשלתי בארצות הברית ולכן הקריאה לפגיעה במימונם – גם היא חלק מהמלחמה של גורמים בממשל טראמפ עם השדים שבראשם. "נמשיך לפעול למען זכויות האדם, במיוחד באקלים ציני, קיצוני ובלתי יציב, שנשען בין השאר על "אמיתות אלטרנטיביות", כולם מעשי ידי השלטון".

 

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן