fbpx

יש דין: ההחלטה להקים מחדש את המאחז חומש על אדמות מדינה – מעשה רמייה

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם בסוף השבוע על צו המתיר את השהייה של מתנחלים במאחז

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם בסוף השבוע על צו המתיר את השהייה של מתנחלים במאחז חומש בשטחים הפלסטינים הכבושים. הצו קובע גם כי שטח חומש יצורף למועצה האזורית שומרון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע במוצ"ש על חתימת הצו בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים. בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת, חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהיה בחומש". על פי התכנון, הישיבה תועתק ממקומה הנוכחי, ותוזז כמה מטרים לשטח שנחשב לאדמות מדינה.

יצוין שהמאחז חומש הוקם על אדמה פלסטינית פרטית, אך לצידה יש שתי חלקות אדמה קטנות של אדמות מדינה. צבא הכיבוש מתיר לבקר באדמות המדינה, ובאופן רשמי מונע הקמה של התנחלויות חדשות בהן. אלא שזמן קצר לאחר ההתנתקות קם בחומש מאחז שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית, ומשמש מאז כישיבה. במאחז יש כמה מבנים ארעיים המפונים מדי פעם ומוקמים מיד מחדש, ובשנים האחרונות משמש המקום מוקד להתכנסויות המוניות של מתנחלים.

ארגון יש דין, המייצג את בעלי האדמות הפלסטינים שעליהן יושב חומש, נמסר בתגובה לחתימת הצו: "המאחז חומש נמצא על אדמותיהם הפרטיות של תושבי הכפר הפלסטיני בורקה. כניסת ישראלים לאזור היא כלי נוסף לנישול התושבים מאדמותיהם. תהליך הכשרת המאחז הוא פרס ותמריץ לעבריינים והפרה של הדין הבינלאומי".

עוד נמסר "השבוע פורסם כי ממשלת ישראל שוקלת להעביר את הישיבה במאחז חומש לתחומי אדמות מדינה. כפי שניתן לראות במפה, מדובר בשני איים מבודדים, מוקפים באדמות פרטיות של פלסטינים. כיצד יגיעו המתנחלים לאדמות מדינה? (רמז: על חשבון הפלסטינים); איפה יהיו החיילים שישמרו עליהם? (רמז: על חשבון הפלסטינים); ומה יקרה אם הישיבה לפתע 'תתרחב'? (רמז: על חשבון הפלסטינים)". "ישראל יודעת היטב שכל עוד יש נוכחות ישראלית באזור, בעלי האדמות הפלסטינים לא יוכלו לגשת לאדמותיהם בביטחה והפרת זכויותיהם תימשך. הכשרת המאחז חומש היא פרס ותמריץ לעבריינים והפרה של הדין הבינלאומי", הדגישו.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/109408

האדמות הפלסטיניות הפרטיות (בוורוד) עליהן הוקם המאחז, בירוק – אדמות מדינה (צילום: יש דין)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן