fbpx

ב-9 במאי 1955 מערב גרמניה בראשות הקנצלר קונראד אדנאואר מכריזה על הצטרפותה לנאט"ו

ההחלטה מובילה להקמת הצבא המערב גרמני "בונדווסר" (תרגום מילולי: הגנה פדרלית)

ב-9 במאי 1955 מערב גרמניה בראשות הקנצלר קונראד אדנאואר מכריזה על הצטרפותה לברית הצבאית הצפון אטלנטית נאט"ו ותחילת מילטריזציה מחודשת של מערב גרמניה פוסט מלחמת העולם השנייה. ההחלטה מובילה להקמת הצבא המערב גרמני "בונדווסר" (תרגום מילולי: הגנה פדרלית) שם שנבחר בהתאם להצעתו של הגנרל האסו פון מנטופל שרצה לבדל את הבונדווסר מכוחות הוורכמט של גרמניה הנאצית.

החלטתו של אדנאואר להצטרף לברית הצבאית האמריקאית נועדה להפיס את שכנותיה של גרמניה ובראשם צרפת שחששה מהתחמשות גרמנית מחודשת. מערב גרמניה הצטרפה לברית נאט"ו כדי להשיג הצדקה להתחמשות מחודשת שהתחילה במסגרת "מועצת ההגנה האירופית" שקמה ב-1952 וחברותיה היו איטליה, צרפת וגרמניה. נשיא ארה"ב דוויט אייזנהאור בירך על הצעד של אדנאואר

במקביל "נחתם הסכם ורשה" ב-1955 בפולין שהייתה ברית הגנתית סובייטית וכלכלית נגד ברית נאט"ו והאימפריאליזם האמריקאי, חברותיה היו המדינות הסוציאליסטיות לשעבר: רומניה, פולין, בריה"מ, צ'כוסלובקיה, מזרח גרמניה, אלבניה ובולגריה.

המלחמה הקרה המחודשת בין רוסיה ומדינות ברית נאט"ו הובילה בשנה שעברה את קנצלר גרמניה אולף שולץ להגדיל את התקציב הצבאי של הבונדווסאר ב-100 מיליארד אירו שהם כפול מההשקעה הצבאית הגרמנית שנה קודם לכן של 47 מיליארד אירו ובכך שולץ זנח את הפציפיזם הגרמני המוצהר פוסט מלחמת העולם השנייה. במסגרת גידול הצבא הגרמני, גרמניה רכשה מטוסי F35 מחברת לוקהד מרטין האמריקאית.

בתמונה: קונארד אדנאואר מכריז ב-9 במאי 1955 על הצטרפותה של מערב גרמניה לברית הצבאית הצפון אטלנטית

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן