fbpx

שגרירים ביטלו את הטקס לרגל 'יום אירופה' כדי למנוע נאומו של בן גביר

מוקדם יותר הודיעו פעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין על בואם לטקס כדי להפגין נגד

שגרירות האיחוד האירופי בישראל הודיעה בצהריים (שני) על ביטול קבלת הפנים הדיפלומטית והטקס הרשמי שתוכננו להתקיים מחר בתל אביב לרגל "יום אירופה", בשל התעקשותו של השר לביטחון לאומי, הגזען איתמר בן גביר, לנאום באירוע. בעקבות ההחלטה לא יהיו נאומים באירוע, שיכלול רק מופע תרבות פתוח לציבור. "איננו מעוניינים לתת במה למי שעמדותיו סותרות את ערכי האיחוד", נמסר בהודעה מטעם השגרירות.

מוקדם יותר הודיעו פעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין על בואם לטקס מחר בערב כדי להפגין נגד בן גביר. "אין לו סיכוי להגיע לאירוע בלי לפגוש אותנו ולשמוע אותנו. וגם המארגנים לא רוצים אותו שם. נמנע ממנו להביך את מדינת ישראל כמו שעשה חברו הגרנדמייזר. כמובן שנקבל את האורחים בכבוד וננסה לשמר את יחסינו עם מדינות העולם בזמן שממשלת חורבן הבית משמידה גם את יחסי החוץ של ישראל", מסרו.

יצוין שבן גביר, נציג רשמי של ממשלת נתניהו באירוע, הודיע אתמול כי הוא מתעקש לנאום בקבלת הפנים למרות בקשות מפורשות של האיחוד האירופי ומדינות בולטות בו לשלוח שר אחר שאינו מזוהה עם הימין הקיצוני. עוד אמר כי בכוונתו למתוח ביקורת בנאומו על הקו שנוקטת אירופה ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן "ממשלת ישראל נותנת לאיחוד האירופאי הזדמנות פז לגדל עמוד שדרה ולסרב בצורה ברורה להופעת בן גביר באירוע יום אירופה – דווקא כשבן גביר וסיעתו דוחפים להחלטת ממשלה גזענית המבססת עליונות יהודית בצורה גלויה, מכריחים את אירופה לנרמל אותו".

בתוך כך, מאות פעילים נגד ההפיכה הפגינו אמש ליד בית השגריר הבריטי ברמת גן בו נערכה קבלת פנים לאחר טקס ההכתרה של המלך צ'רלס בלונדון. בהצהרה שפרסמו פעילי המחאה המתגוררים ליד בית השגריר הם כתבו כי "אנו מבקשים משכננו השגריר ומאורחיו הנכבדים ביום חגיגי זה, לצד השמחה וההתרגשות הכרוכות בו, להתייחס גם לשינויים המדאיגים המתרחשים במשטר בישראל". לדבריהם, "אנו סמוכים ובטוחים שבכוחם של הדיפלומטים המגיעים לחלוק כבוד לרגל הכתרתו של מלך חדש בממלכה הבריטית להפעיל לחץ בינלאומי אפקטיבי על ממשלת ישראל עד גניזתה המוחלטת של החקיקה האנטי-דמוקרטית".

 

 

מפגינים נגד ההפיכה המשטרית, אתמול, ליד ביתו של השגריר הבריטי ברמת גן (צילום: קריים מיניסטר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן