fbpx

הקורבן ה-29: משאית התהפכה בתל-אביב ופועל התחשמל למוות

פעילי חד"ש ומק"י הפגינו היום בירושלים בדרישה להקמת רשות לאומית למאבק בתאונות עבודה

עובד כבן 40 נהרג בצהריים (שני) בהתהפכות משאית מנוף ברחוב ריינס בתל אביב. המשאית התהפכה ופגעה בחוטי חשמל בעוד העובד היה בסל המנוף. חובשים ופארמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום. יצוין שמאז תחילת השנה נהרגו 29 עובדים בתאונות עבודה, מרביתם בענף הבנייה.

המשטרה ומפקח מינהל הבטיחות במשרד העבודה הגיעו למקום ופתחו בחקירת האירוע. חובשי רפואת חירום במד"א, שי אלפא ואלעזר רובינשטיין: "המשאית הייתה עם מנוף פתוח כשהיא נטויה על צידה. הפצוע גבר כבן 40 היה לכוד בתוך סל המנוף וסביבו חוטי חשמל חשופים. עובדי חברת החשמל שהוזנקו למקום ניתקו את החשמל על מנת שיהיה ניתן לחלץ את הפועל ולהביא אותו אלינו. ביצענו בדיקות רפואיות הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".

מוקדם יותר היום נפגע עובד כבן 27 מטרקטור במהלך עבודתו באתר בניה באופקים, ופונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש. אירוע לציון יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, נערך הערב בירושלים. תחת הכותרת "ירושלים דורשת עבודה בטוחה לכולם". עשרות פעילי מק"י וחד"ש התאספו בשעה מול בניין המשביר הישן (טליתא קומי) שברחוב המלך ג'ורג' במרכז העיר. "שמים סוף לתאונות העבודה והתחלואה התעסוקתית. בואו איתנו לקרוא את שמות ההרוגים השנה בתאונות עבודה, לזכר עשרות ההרוגים ובסולידריות עם מאות הפצועים רק מתחילת השנה", נכתב בהזמנה לאירוע. "אנו דורשים רשות יחידה וחזקה למאבק בתאונות העבודה והתחלואה התעסוקתית", הדגישו המארגנים.

 

עוד בנושא:

 

 

 

כוחות הצלה ברחוב ריינס בתל-אביב במקום בו נהרג הבוקר העובד שהתחשמל (צילום: מד"א)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן