fbpx

לאחר פשיטת המשטרה: הפגנה המונית בנצרת לציון ה-1 במאי 

לפעילי מק"י וחד"ש הצטרפו השנה גם פעילי "הגוש נגד הכיבוש" כביטוי לסולידריות בעקבות הפשיטה המשטרתית

הפגנת אלפים לציון יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, נערכה היום (שבת) בנצרת. זאת, לאחר פשיטת המשטרה על סניף המפלגה הקומוניסטית בעיר ביום רביעי האחרון והחרמת דגלים אדומים ודגל פלסטיני בידי שוטרי משמר הגבול. גם פעילי "הגוש נגד הכיבוש" המפגינים מדי מוצ"ש נכד ההפיכה המשטרית הצטרפו להפגנה בנצרת בסולידריות עם חד"ש ומק"י.

בעצרת שנערכה בתום המצעד ברחוב פאולוס השישי במרכז העיר, אמר מזכ"ל מק"י עאדל עאמר: "הפשיזם מתחיל בפגיעה במיעוטים הלאומיים, ולאחר מכן בארגוני העובדים, בתקשורת, באנשי הרוח ובמפלגות האופוזיציה. אנו בעיצומו של מאבק כדי לעצור את הפשיזציה הגוברת של שלטון הימין, אך צריכים להיות ברורים: אין דמוקרטיה עם כיבוש, אין דמוקרטיה עם התנחלויות ואין דמוקרטיה עם חוק הלאום הגזעני. כפי שאין דמוקרטיה בלי שוויון מלא למיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני בישראל ואין דמוקרטיה בלי זכויות חברתיות". עוד הדגיש עאמר: "הגוש נגד בכיבוש המתייצב מדי מוצ"ש בהפגנות, היה ללב הפועם ולמצפון של המחאה נגד ההפיכה המשטרית. אנו חלק מהגוש, נעשה הכל כדי לחזקו ונמלא את חלקנו במאבק הזה – עד לניצחון!".

חבר הנהגת ההסתדרות ויו"ר סיעת חד"ש בארגון העובדים, עזיז בסיוני, התייחס בדבריו אל המדיניות הקפיטליסטית הניאו-ליברלית של ממשלת הימין הפוגעת בעובדים. "במקום להילחם ביוקר המחיה, ממשלת הימין מלווה אותו", אמר בסיוני והוסיף "הממשלה לא מגלה כל עניין במערכה נגד תאונות העבודה הקטלניות, בייחוד בענף הבנייה, כי רוב הקורבנות הם ערבים. זאת, בדומה לפשיעה הגוברת בחברה הערבית".

סגנית יו"ר חד"ש, נועה לוי, הדגישה: "לא ניתן להפריד בין המערכה נגד הכיבוש ולמען השחרור הלאומי של העם הפלסטיני לבין המאבק נגד הניצול המעמדי. אותו משטר המדכא מדי יום את העם הפלסטיני פוגע בזכויות העובדים ובדמוקרטיה". לוי התייחסה לפשיטת המשטרה על סניף מק"י לפני מספר ימים ואמרה "הפשיטה מזכירה את דיכוי המשטרה, כאן בנצרת, ב-1958 בעת ששלטון מפא"י ניסה למנוע את קיום תהלוכת ה-1 במאי בעיר. אבל הפרובוקציה של בן גביר לא הועילה. יצאנו מחוזקים ממנה ונתמיד במאבק האנטי-פשיסטי היהודי-ערבי המשותף".

יצוין שתהלוכה נוספת לציון ה-1 במאי תתקיים ביום שני הקרוב, בשעה 18:00. התהלוכה תצא מכיכר השעון ביפו לכיוון תל-אביב "בסולידריות עם העובדות והעובדים, ונקרא נגד הדיקטטורה הימנית המסוכנת שבשלטון, נגד ממשלת הפרד ומשול, נגד שלטון ההון, נגד הכיבוש וההתנחלויות, ובעד שלום וצדק חברתי אמיתי לכולם ולכולן", כך מסר סניף תל-אביב של מק"י.

 

עוד בנושא:

 

עוד על תהלוכת האחד במאי ביפו ותל-אביב

אלפים רבים מפגינים היום בצעדת ה-1 במאי שנערכה ברחוב פאולוס השישי במרכז נצרת (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן