fbpx

עובדי ממגורות דגון בנמל חיפה הפגינו בעקבות תנאי הבטיחות הירודים

העובדים נדרשים במסגרת עבודתם לסכן את עצמם, במתחם שכולל שיטות עבודה לא בטוחות

עובדי ממגורות דגון בחיפה חסמו בצהריים (ראשון) את הכניסה למפעל במחאה על תנאי בטיחות ירודים במקום העבודה. העובדים נדרשים במסגרת עבודתם לסכן את עצמם, במתחם שכולל שיטות עבודה לא בטוחות, ותנאים פיזיים קשים שעלולים להביא לפגיעה בשלומם ובריאותם.

המחאה התפרצה בעקבות לסכסוך עבודה פתוח בנושא, וכבר לפני כחודש הפגינו העובדים מול ביתו של עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל (חנ"י). מאז, כל הפניות של ועד העובדים ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות להנהלת חנ"י ולמפעיל החדש הושבו ריקם. כבר באוגוסט שעבר עובדי הממגורות הפגינו בכיכר פלומר בחיפה בדרישה להסכם קיבוצי חדש. העובדים הכריזו במאי אשתקד על סכסוך עבודה בעקבות פגיעה מתמשכת בתנאי עבודתם ושחיקת שכרם.

ממגורות דגון הן מסוף הגרעינים בצדו המערבי של נמל חיפה, עם שלוחה בנמל אשדוד. כ-75% מייבוא הגרעינים (כ-3 מיליון טון גרעיני דגנים) מיובאים לישראל מדי שנה דרך הממגורות, בהם גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה, דורה ועוד. הדגנים נפרקים מהאוניות ברציף ייעודי בנמל, מועברים במסועים למבנה הממגורות, ושם נמסרים לפי הוראות יבואני הגרעינים למשאיות ולקרונות רכבת שמובילים את הגרעינים לרחבי הארץ.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114354/

הפגנת עובדי ממגורת דגון, הבוקר, בנמל חיפה (צילום: ההסתדרות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן