fbpx

פיטורי גלנט: הסרבנות שוב מתגלה כאחד הכלים החשובים במערכה נגד ממשלת הימין

האירועים  המתחוללים בחברה  הישראלית  אינם  פוסחים על צבא הכיבוש

שעה שמאות אלפים הפגינו במוצאי שבת האחרון ברחבי הארץ נגד שלטון הימין, קרא אחד מנציגיה הבכירים של ממשלת הימין הקיצוני, שר הביטחון יואב גלנט, לעצור את החקיקה הרודנית – מה שהוביל לפיטוריו למחרת.

 "האירועים  המתחוללים בחברה  הישראלית  אינם  פוסחים על צבא הכיבוש. תחושות של כעס, כאב ואכזבה עולות מכל עבר ובעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר: השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל ולגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מידית ומוחשית לביטחון המדינה", הצהיר גלנט

הודעתו של גלנט (אשר דאג להדגיש: "אני איש ימין, חבר בתנועת הליכוד, המאמין בעקרונותיה ומחויב לערכיה") מסמנת הישג פוליטי משמעותי שהשיגה המחאה ההמונית עד כה. בעקבות המחאה, עולים אחוזי הסרבנות בקרב הקצינים וחיילי המילואים – מאריסטוקרטיית הטייסים וחיילי יחידת המודיעין 8200, ועד לתותחנים הפרולטרים. על פי דיווח באתר "וויינט" (24.3), חיילים בשירות סדיר צולמו במדים בעודם מפיצים סרטונים נגד ההפיכה המשטרית.

גל הסרבנות הגדול ביותר שידעה המדינה

אתר "מחאת המילואימניקים" מונה כבר למעלה מ-10,000 חותמים על מכתבי הסירוב השונים. ארגון הסרבנים הוותיק ביותר בישראל יש גבול (אשר הוקם ב-1982 על רקע הפלישה הנפשעת של ישראל ללבנון) בירך "על ההתעוררות העצומה הזו, וגם על הגיוון העצום שלה: מכל רחבי צה"ל, מכל רחבי הארץ, גברים ונשים, בגילים שונים. סרבנים אלה, כמו גם סרבניות וסרבני הגיוס, מבשרים על גל סרבנות עצום – הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל". "הסרבנות מגיעה מכל הכיוונים – המחאה נגד המטרות הפוליטיות של צה"ל גוברת. טווח הסירוב גדול מתמיד", הדגישו.

על רקע התחזקות תנועת הסירוב, נשפט סרבן הגיוס יובל דג בשבוע שעבר (23.3) לכליאה ראשונה – 10 ימים בכלא צבאי. זאת לאחר שבילה לילה במעצר. במקביל, עשרות אלפי חיילים חתמו על מכתבי סירוב שונים, והחלו להישמע דיווחים על סרבנות פעילה ואי-התייצבות לאימונים.

סירובו של דג, המלווה על ידי רשת מסרבות, שונה מסרבנות המילואימניקים. החלטתו עמוקה יותר, ומוחה לא רק על הדיקטטורה שחותרת הממשלה לכונן בישראל – אלא גם על הדיקטטורה הצבאית הקיימת בשטחים זה עשורים. ובכל זאת – קו ישיר מחבר בין גילויי הסרבנות: השאיפה למגר את שלטון הימין ולכונן דמוקרטיה. גלנט מקברניטי הכיבוש, אך הוא אפיזודה חולפת – השליטה בעם הפלסטיני נמשכת.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119887

גלנט במוצ"ש בעת נאום בפני התקשורת (צילום: משרד הביטחון)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן