fbpx

הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות פוגרום המתנחלים בחווארה, בורין, עצירה אקבאליה ואודלה

על פי מידע שמסרה הרשות הפלסטינית במהלך הפוגרום נהרג אזרח, סאמח אקטש, בן 37, ונפצעו מאה נוספים ובהם נ

הפגנות מחאה ברחבי הארץ יתקיימו הערב (שני) בעקבות פוגרום המתנחלים אמש בחווארה, בורין, עצירה אקבאליה ואודלה בשטחים הפלסטינים הכבושים. מחד"ש נמסר כי ההפגנות ייערכו בירושלים (רחבת המשביר הישן, בשעה 20:00), תל-אביב (כיכר הבימה, 18:00), חיפה (בית הקרנות, 18:00), באר שבע (מרכז המורים, 19:30), נצרת (כיכר המעיין, 18:00), צומת שפרעם-אעבלין (17:00), צומת כפר קרע (16:30), הרצליה (רחבת העירייה, 18:00), צומת רעננה (17:00), רחובות (פארק המדע, 20:00) ומשמר הירדן (בשעה 17:00).

על פי מידע שמסרה הרשות הפלסטינית במהלך הפוגרום נהרג אזרח, סאמח אקטש, בן 37, ונפצעו מאה נוספים ובהם נשים, זקנים וילדים. 36 בתים בחווארה ניזוקו כתוצאה מפרעות המתנחלים, כעשרה מהם נשרפו כליל. כמו כן, הוצתו כ-270 כלי רכב. בכפר בורין הסמוך, כך לפי הנתונים, הוצתו שתי מכוניות, נגרם נזק לשלושה בתים ולמבנה בית ספר, כתוצאה מזריקת אבנים, וכן נשחטו כבשים. בכפר עצירה אקבאליה נגרם נזק למשאבות מאגר מים והציתו מבנה ובאודלה ניזוקו כלי רכב.

התקפות המתנחלים בוא לאחר ששני צעירים נרצחו בפיגוע הירי בחווארה: האחים יגל יעקב יניב, בן 19 והלל מנחם יניב, בן 21, תושבי ההתנחלות הר ברכה. הלל סיים באחרונה שירות צבאי ולמד בישיבת ההסדר שבקרית שמונה, ואחיו, יגל, למד בישיבת הסדר בגבעת אולגה.

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה, הגיב אמש לאלימות המתנחלים ומסר: "הפוגרום בחווארה רק יביא לעוד שפיכות דמים, והדם על הידיים של מעריצי ברוך גולדשטיין שמגיעים בכל יום ראשון לישיבת ממשלה". חברו לסיעה, עופר כסיף, הדגיש הבוקר בישיבת ועדת החוקה של הכנסת "מה שהיה בחווארה זה פוגרום. שנים המתנחלים מבצעים פוגרומים בפלסטינים, והתרענו על כך פעמים רבות. את ההתנחלויות צריך לפרק ואת הכיבוש לסיים". עוד אמש הוא צייץ "מיליציות הטרור של המתנחלים יצאו ללילה של פרעות בפלסטינים. תחת השם המכובס 'נקמה יהודית' מאפשר משטר הכיבוש על כל זרועותיו למיליציות לבצע פשעי מלחמה נגד העם הכבוש וחסר ההגנה. את מחיר הדמים של ממשלת הטרור נשלם כולנו – אם לא נתעורר ונתעשת".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) "טרור המתנחלים מכה בחווארה ובאזור שכם. שלא תטעו, הידיים הם ידי המתנחלים אבל ממש בברכתם של מנהיגיהם בממשלה ובמועצת אזורית 'שומרון' ובשנים שהצבא איפשר להם לבצע את פשעיהם ללא הפרעה. את ההתנחלויות צריך לפרק ומיד".

העיירה חווארה כפי שצולמה הבוקר, אחר ליל הפוגרום (צילום: וואפא)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן