fbpx

יוצר סרטים אוונגרדי ופנטומימאי: תשעים וארבע שנים לאלחנדרו חודורובסקי

יצירותיו האוונגרדיות של יורודבסקי השפיעו על דור שלם של יוצרי קולנוע ואמנים

יוצר הסרטים האוונגרדי המוערך אלחנדרו חודורובסקי נולד ב-17 בפברואר 1929 בעיירת החוף הצ'יליאנית טוקופילה להורים אוקראינים – יהודים, ילדותו הייתה זרה ומנוכרת לסביבתו, כשהיה בן 9 חודורובסקי נאלץ לעקור עם משפחתו מטוקופילה ולעבור עמם לסנטיאגו בשל ההאשמות מן התושבים האחרים שראו במשפחת חודורובסקי קשורה לאימפריאליזם האמריקאי באמריקה הלטינית, מה שהשפיע עליו בסרטיו שבהם שזורים מסרים אנטי קולוניאליים ואנטי אימפריאליסטים. לתקופה קצרה התעניין בתיאוריה אנרכיסטית ולאחר מכן זנח אותה.

את ילדותו העביר בקריאת ספרים וכתיבת שירה, חודורובסקי החל ללמוד פסיכולוגיה ופילוסופיה באוני' פרש לאחר שנתיים והחל לעבוד בתיאטרון. פנטומימה ב-1947 וייסד יחד עם אמנים נוספים Teatro Mimico – תיאטרון פנטומימה.

בתחילת שנות ה50' היגר לפריז ונעזר בכישורי הפנטומימה שרכש ושיחק בסרט אילמים צרפתיים. בשנות ה60' חודורובסקיחילק את זמנו בין מקסיקו סיטי לפריז, בפריז הוא יצר את "תנועת הפניקה" שהייתה תנועה אומנתית סוריאליסטית. סרטי האוונגרד של חודורובסקי חקרו את תרבות המערב מזווית ביקורתית ואומנתית מתקדמת.

רבים ציינו את עבודותיו פורצות הדרך של חודורובסקי כמקור השראה ביניהם: ארון ארונופסקי, דיוויד לינץ', אריק הופר ואריק אנדרה

יוצר הסרטים האוונגרדי אלחנדרו יורודבסקי

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן