fbpx

ב-3 בפברואר 1929 נולד הכומר ולוחם הגרילה הקולומביאני קמילו טורס רסטרפו

טורס ממבשריה של "תיאולוגיית השחרור" באמריקה הלטינית

ב-3 בפברואר 1929 נולד הכומר ולוחם הגרילה הקולומביאני קמילו טורס רסטרפו, ממבשריה של "תיאולוגיית השחרור" באמריקה הלטינית. טורס למד תיאולוגיה בבלגיה ושב לארצו בסוף שנות ה-50 וראה את עצמו ואת הנצרות כמחויבים יותר ויותר לעמוד לצד העניים והשכבות המוחלשות.

המשימה שנטל על עצמו טורס בשנות ה-60 של המאה ה-20 הייתה לבנות עולם טוב וצודק יותר לעניי קולומביה. חזונו היה מורכב מהשקפת עולם סוציאליסטית, תיאולוגיה פורצת דרך, מחקר אקדמי מעמיק ומאמץ ארגוני גדול, המחוברים לתחושת שליחות דתית נפעמת ולחלום על צדק לכל.

טורס, המכונה במולדתו "צ'ה גווארה הקתולי", היה בן לאחת המשפחות הליברליות המבוססות בבוגוטה, וממקימי הפקולטה לסוציולוגיה של האוניברסיטה הלאומית. ב-1965 ניסה לייסד תנועה פוליטית עממית-שמאלית שתתפוס את מוקדי הכוח ומוסדות השלטון במדינה ותכונן חברת מופת המושתתת על ערכי הצדק והשוויון. כישלונו לממש את חזונו בדרכים פוליטיות הביא אותו להצטרף כלוחם לשורות "הצבא לשחרור לאומי" – ארגון גרילה שהוקם באותה שנה בהשראת המהפכה הקובנית והפועל עד ימינו. טורס נפל בקרב נגד כוחות הממשלה בפברואר 1966, והוא בן 37 בלבד.

"הכומר הלוחם", כפי שהוא מוכר באמריקה הלטינית, הותיר אחריו מורשת פוליטית ענפה. גם כיום רבים מעלים אותו על נס, והוא זוכה במעמד של כבוד בדומה לדמויות מהפכניות כמו ארנסטו "צ'ה" גווארה, פידל קסטרו הקובני, אמיליאנו ספאטה המקסיקני, חוסה מריאטגי הפרואני וסלבדור איינדה הצ'יליאני

צילום: דיוקנו של קמילו טורס בספריה על שמו באוניברסיטה לאומית של קולומביה

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן