fbpx

סכסוך עבודה בשלטון המקומי; מזכירות, מנהלניות ומנהלות החשבונות בבי"ס יקבלו מענק מיוחד

בית הדין למשמעת פועל מזה כ-40 שנה מכוח חוק הרשויות המקומיות

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בשלטון המקומי על רקע הכוונה לסגור את בתי הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, על רקע מחלוקת עם משרד הפנים על מימונו ועל חובות בגין פעולתו בשנים עברו. בית הדין למשמעת פועל מזה כ-40 שנה מכוח חוק הרשויות המקומיות. תפקידו לדון בתובענות המוגשות כנגד עובדים בגין עבירות משמעת לכאורה, המבוצעות במהלך ביצוע תפקידם.

לאחרונה הודיע מרכז השלטון המקומי לרשויות כי בכוונתו לסגור את בית הדין – כשעד סוף פברואר יפעל במתכונת מצומצמת של ניהול התיקים התלויים ועומדים בו, ולאחריו יפסיק לפעול כלל 'במתכונתו הנוכחית תחת מרכז השלטון המקומי'. בשנים האחרונות עומדת בראש בית הדין עו"ד עינת איילון.

"בית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות הוא טריבונל שנהנה מאמון הציבור בשל הקפדה על כללי החוק, הצדק, זכות הטיעון והאובייקטיביות שלו", מסר יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר טל. "לאחרונה, מזה כמספר שנים, בית הדין הפך ליעיל, מאוזן וכזה שמונע עינוי דין לשווא. אנחנו דורשים שהבירוקרטיה לא תדרוס את המהות וזכויותיהם של מי שמואשם בעבירות משמעת יישמרו, הצדק ייעשה וגם ייראה. אם יסגרו את בית הדין וכל אחד יעשה דין לעצמו, נפעל בכל האמצעים לשמור על זכויות העובדים".

כמו כן, הסתדרות המעו"ף הודעה שמזכירות, מנהלניות ומנהלות החשבונות של בתי הספר יקבלו מענק חד פעמי בסך 4,000 שקל על הפעלת תוכנת גפ"ן. זאת במסגרת הסכם קיבוצי חדש שחתמה הסתדרות המעו"ף עם מרכז השלטון המקומי. ההסכמות הושגו לאחר מאבק של המזכירות, שכלל הפגנות ועיצומים, בדרישה לתגמול נוסף על תוספת העבודה שיצרה המערכת לניהול התקציב הגמיש של בתי הספר.

המענק יוענק בשתי פעימות בסך 2,000 שקל והפעימה הראשונה תשולם במשכורת הנוכחית של ינואר והפעימה השנייה במשכורת יולי של שנה זו. הזכאות למענק תלויה במספר העובדות ובגודל בית הספר: בבית ספר עד 500 תלמידים עובדת אחת זכאית לקבל את המענק ובבית ספר מעל 500 תלמידים שתי עובדות. משתנה נוסף הוא סוג בית הספר: במידה ובית הספר הוא שש שנתי עד 500 תלמידים הזכאות למענק היא לשתי עובדות אחת בחטיבת הביניים ואחת בתיכון. בבית ספר שש שנתי מעל 500 תלמידים הזכאות למענק תהיה לשלוש עובדות.

הסכמות אלו יחולו גם על בתי הספר שייכנסו לגפ"ן בשנת הלימודים תשפ"ד. על בתי הספר לחינוך מיוחד שכיום לא כלולים בגפ"ן נכתב כי בעת הצורך תיבחן יכולת ההטמעה של ההסכמות אלו. גפ"ן היא תוכנה לניהול תקציב בית הספר הדורשת פעולות תקציביות שלא נדרשו בעבר על בתי הספר.

עוד בנושא

מזכירות, מנהלניות ומנהלות החשבונות של בתי הספר מפגינות בתל-אביב למען תגמול עקב הטמעת תוכנת גפ"ן, 21 בנובמבר 2022 (צילום: הסתדרות המוע"ף)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן