fbpx

כוחות הכיבוש החלו להרוס בתים במאספר יטא לאחר שכל תושביו קיבלו צווי גירוש

צווי הגירוש נמסרו לאלף תושבים המתגוררים ב-14 כפרים

כוחות הכיבוש החלו הבוקר (שלישי) להרוס בתים במאספר יטא לאחר שכל תושביו קיבלו אתמול צווי גירוש. צווי הגירוש נמסרו לאלף התושבים המתגוררים ב-14 כפרים שבדרום הר חברון.

במאי אשתקד קבע בית המשפט העליון שלישראל יש סמכות להכריז על האזור כעל "שטח אש" ושתושבי האזור אינם תושבי קבע בשטח שהוכרז – ובכך סלל את הדרך בפני המדינה לגרשם מאדמותיהם. כעת מסתבר כי גם המדינה עצמה מודה שהם גרים בשטח זה ולכן היא מחפשת עבורם מקום חלופי. באוקטובר אחרון פנה בצלם לתובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג וביקש את התערבותו הדחופה על מנת להבהיר לישראל כי עליה לחדול לאלתר ממהלכיה לגירוש תושבי הקהילות בדרום הר חברון מבתיהם ומאדמותיהם.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) "יש קו ישיר מחבר בין החלטת הטרנספר לפלסטינים במסאפר יטא לשינוי ההוראות בעניין התנחלות חומש והחוט הזה קשור בחבל הטבור של האידיאולוגיה השלטת בממשלת העליונות היהודית של ביבי. בשם העליונית מותר לנשל, לדכא, לגזול ולטרנספר. ועוד מתרעמים שהאו"ם הצביע בעד בקשת חוות דעת על המשך הכיבוש הישראלי".

מארגון שוברים שתיקה מסרו כי "אזור מסאפר יטא הוא ביתם של למעלה מ-1,000 בני אדם – נשים, גברים וטף אשר חיים שם עוד טרם הקמת מדינת ישראל. כל מאמץ לעקור ולגרש אותם מבתיהם יהפוך את ישראל באופן רשמי למדינת טרנספר. הממשלה שזה עתה הוקמה, וכבר מקדמת טרנספר צריכה לדעת שכל ניסיון יזכה להתנגדות חריפה ברמה המקומית והבינלאומית".

לדברי שוברים שתיקה "תושבי מסאפר יטא צפויים להיות מגורשים מבתיהם לא בגלל שהם סיכון ביטחוני ולא בגלל שהצבא זקוק לעוד שטחי אימונים אלא אך ורק מפני שהם פלשתינים. אנחנו קוראים לשרי הממשלה החדשים – אם אתם גאים בהחלטה המקוממת להעלות משפחות שלמות על משאיות, לכו עשו זאת בעצמכם – אל תשלחו חיילים לעשות את העבודה המלוכלכת עבורכם".
בארגון בצלם הגדירו את ההריסות ואת צווי הפינוי כ"פשע מלחמה בהליך מהיר לדבריהם: "העברה בכפייה של תושבים מוגנים בשטח כבוש היא פשע מלחמה. ל'הצעות' של הרשויות הישראליות לתושבים הפלשתינים אין לפיכך כל משמעות; זהו איום אלים, שלא מותיר כל ברירה בפני התושבים".

עוד בנושא

פעילי שלום, בהם חברי חד"ש, מפגינים בירושלים בסולידריות עם תושבי מאספר יטא הפלסטינים (צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן