fbpx

בחד"ש תקפו את כניסת בן גביר למסגד אל-אקצא; הראשון לציון: גדולי התורה אסרו לעלות להר הבית

ראש הממשלה לא הביע התנגדות לעלייה, וכך גם המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) למסגד אל-אקצא, לאחר שנמנע מכך מאז ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות. ראש הממשלה לא הביע התנגדות לעלייה, וכך גם המשטרה, שב"כ והמטה לביטחון לאומי. משרד החוץ הפלסטיני גינה את המהלך ומסר כי "פריצת בן גביר למסגד אל-אקצא היא פרובוקציה חסרת תקדים".

ח"כ עופר כסיף גינה בחריפות את הביקור של בן גביר והגדיר אותו "פלישה": "פלישה למתחם אל אקצא של שר בממשלת הכיבוש, גם אם כגנב פחדן בלילה מלווה בחמושים, היא אקט מלחמתי, הכרזת מלחמה נפשעת על העם הפלסטיני והעולם המוסלמי, וביטוי לעליונות יהודית במשטר הדיכוי הישראלי. את מחיר הדמים של הצתת השטח נשלם כולנו, שני העמים, והכל בשל ממשלת הפירומנים".

יצוין שבשבוע שעבר פרסמו המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש), הודעה משותפת הקוראת להגביר את המאבק ב"בן גביר הפשיסטי" על רקע אישור תיקון חוק פקודת המשטרה בקריאה שלישית בכנסת. בהודעה נאמר, כי "ממשלת נתניהו נוהגת לרתום את המשטרה באופן מוחלט לשרת את הפרויקט הגזעני של בן גביר נגד אזרחים ערבים". עוד צוין כי "הממשלה הבאה הולכת לקראת מדיניות גזענית חריפה בכל התחומים" בקוראה "להסלמה של מאבק עממי אינטנסיבי כדי להדוף התוכניות הפשיסטיות, בנוסף למאבק מדיני, משפטי, פרלמנטרי ובינלאומי".

כמו כן, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שיגר הצהריים מכתב לשר לבן גביר, והביע מחאה על החלטתו לעלות למסגד: "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית". בפתח מכתבו כתב הראש"ל: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".

במכתבו הרחיב הראשון לציון והביא את עמדת הרבנים הראשיים לדורותיהם לפיה "גדולי ישראל אסרו את העלייה להר הבית". בסיום מכתבו ציין הרב כי גם אם יש טענה "שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים". את מכתבו סיים הרב הראשי וכתב: "כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמים, ולמזהר ולנזהר ירבה שלומם כנהר".

בן גביר מסייר, הבוקר, במסגד אל-אקצא (צילום: דף הפייסבוק של בן גביר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן