fbpx

בית הדין כפה פיצוי מוגדל בעקבות פיטורי מארגן עובדים בשירותי הרווחה המופרטים

מדריכים טיפוליים במעונות לנוער בסיכון שורדים פחות משנה בממוצע

בית הדין הארצי כפה בשבוע שעבר פיצוי מוגדל על משרד הרווחה בעקבות פיטורי אלברט סופר פעיל ותיק בכוח לעובדים. סופר לא הועסק בחסות הנוער, אך בעוד שמדריכים טיפוליים במעונות לנוער בסיכון שורדים פחות משנה בממוצע, הוא עבד עם הנערים החוסים במסירות אין-קץ במשך 14 שנים.

כאשר העובד המסור הבין שרווחת הנערים קשורה ישירות לרווחת העובדים ולתנאי העבודה במסגרות, הקים את איגוד עובדי חסות הנוער בכוח לעובדים, ובשנת 2017 הוביל את מאבק העובדים כנגד העברת הפעלת המסגרות לחברות כוח אדם למטרות רווח. סופר הפך לפנים של המאבק והתבטא באופן פומבי נגד הסכנות שבהעמקת ההפרטה והפגיעות הצפויות לנערים החוסים.

בעקבות ההפרטה המואצת בשירותי הרווחה, נכנסה חברת כוח האדם דנאל להפעיל את המעון בו עבד סופר וסירבה להעסיק אותו. רק במסגרת הליך משפטי שניהל כוח לעובדים נחשף שבכירי משרד הרווחה הוציאו הוראה במחשכים שאוסרת להעסיק אותו במעונות חסות הנוער. "כך, במחשכים, נקם משרד הרווחה בראש ועד על ביקורת שמתח על המשרד במהלך מאבק עובדים", נמסר מכוח לעובדים.

בשבוע שעבר, הכפיל בית הדין הארצי לעבודה את סכום הפיצויים שפסק בית הדין האזורי והורה למחוק את הקביעות השליליות כלפי סופר בפסק הדין, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על המדינה.  "מי שלא רצה את אלברט כראש ועד, מקבל אותו היום כראש מטה חיפה והצפון בכוח לעובדים וכמלווה ועד עובדי חסות הנוער. לא ניתן לאף אחד לערוף ראשים ולהלך אימים על העבודה המאורגנת ולא ניתן יד להשתקת מנהיגי עובדים!", הדגישו בכוח לעובדים.

עוד בנושא

אלברט סופר (במרכז התמונה) בעת הפגנה של עובדי חסות הנוער (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן