fbpx

האמן הקומוניסטי המקסיקני דיוויד אלפרו סיקווריס נולד ב-29 בדצמבר 1896

עבודתו "אמריקה הטרופית" תיארה את הדיכוי וההרס האימפריאליסטי האמריקאי במדינות אמריקה הלטינית

האמן הקומוניסטי המקסיקני דיוויד אלפרו סיקווריס נולד ב-29 בדצמבר 1896 במדינת צ'יוואה הגובלת בארה"ב, מידע רב על ילדותו, הורים ומקום לידתו חסרים, ההיסטוריונית המקסיקנית סבורה כי הוא נולד ב1898 בעיר מקסיקו הבירה.

סיקווריס שהיה מוכר בשם אלפרו כמו שפבלו פיקאסו היה מוכר בשם "פיקאסו", שילב בין אידיאות חברתיות חדשות ומתקדמות לבין אומנות קלאסית, אומנותו תוארה כחברתית ריאליסטית בדומה לאומנות של האמנים דייגו ריביירה וחוזה קלמנטו אורזקו.

סיקווריס שנולד למשפחה דתית אדוקה נחשף להתנגדותה של אחותו לאביה האדוק ולרעיונות אנרכו – סינדקליסטים שהתפשטו ברחבי מקסיקו. כשהיה בן 15 השתתף בהפגנת סטודנטים באקדמיה של סן קרלוס לאומניות, הסטודנטים הפגינו נגד מדיניות המוסד ודרשו ללמוד בחוץ.

כשהיה בן 18 רבים מחבריו הצטרפו לצבא החוקתי של ונסטוינו קרזנה ולחמו בממשלתו של ויקטור הוארטה. לאחר נפילתו של הוארטה, סיקווירס התגורר תקופה קצרה במקסיקו הבירה כעד שנסע לפריז לצורך לימודי אומנות שם נחשף לתנועה הקוביסטית.

ב-1921 פרסם את המניפסט שכתב Vida Americana במניפסט סיקווריס קורא לדור חדש של אמנים מקסיקנים להתחדשות רוחנית ולאימוץ אידיאליים חברתים נשגבים המתארים את חיי האיכרים והפועלים העממים.

ב-1922 הצטרף לממשלתו המהפכנית של אלברו אוברגון כאחראי על הפצת התרבות והאומנות בקרב ההמונים. לאחר שנים רבות בהן היה חבר בתנועות מהפכניות מקסיקניות ביניהן המפלגה הקומוניסטית המקסיקנית נעצר ב-1930 וגורש ממקסיקו לארה"ב והשתקע בלוס אנג'לס כדי להמשיך את עבודתו כאמן.

בלוס אנג'לס יחד עם צוות אמנים, צייר שתי יצירות מופת "אמריקה הטרופית" בראשם שתיארה את הדיכוי וההרס של האימפריאליזם האמריקאי במדינות מרכז ודרום אמריקה. העבודה זכתה לביקורת אוהדת וכוסתה בין 1934 ל-1938 בשל תיוגה כפרופגנדה קומוניסטית והוצגה שוב ב-1938 לאחר שקיבלה "מסגור מחדש".

ב-9 באוקטובר 2012 שמונים שנים לאחר שהיצירה הוצגה לראשונה, המרכז של "אמריקה הטרופית" פתח מכון שמיועד לתיעוד חייו ומורשתו של סיקווירס

האמן הקומוניסטי המקסיקני דיוויד אלפרו סיקווריס

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן