fbpx

אלימות משטרתית בי-ם: שלושה מפגינים סביבתיים נעצרו מול ביתו של ראש העיר ליאון

המפגינים מחו נגד תכניות הבנייה בהרי ירושלים

אלימות משטרתית ללא תקדים נרשמה אמש (מוצאי שבת) בירושלים. שלושה פעילים נעצרו בהפגנה קטנה ושקטה מול ביתו של ראש העיר משה ליאון. המפגינים מחו נגד תכניות הבנייה בהרי יורשלים ומסרו "אתה לא תפחיד אותנו – התנהגות המשטרה רק מראה שאנחנו צודקים, ושהביקורת שלנו הכרחית לירושלים".

מההתארגנות "מצילים את הרי ירושלים" נמסר "15 דקות של מחאה שקטה – זה מה שלקח לשוטרים להרים ידיים ולדחוף תושבים אכפתיים ומעורבים, אוהבי ירושלים וטבע, שהגיעו להפגנה חוקית והכרחית. שלושה הפעילים נעצרו הם עורך דין, עובד סוציאלי ואיש חינוך. אלה הם מאיימים על המרחב הציבורי? הצחקתם אותנו. המאבק שלנו רק ימשיך. אנחנו לא נשתוק ונדרוש מראש העיר לגנוז את תכנית רכס לבן – כפי שהתחייב".

יצוין שבהרי ירושלים מקודמות שש תכניות הרסניות לבניית שכונות, כבישים ואזורי תעשיה ביזמת משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים ומבשרת ציון. עד כה אושרו שתי תכניות מרכזיות.

לדברי הפעילים תכנית "רכס לבן א'" המוקדמת כעת בוועדה המקומית "היא רק יריית הפתיחה להרס הרי ירושלים. אם נשב בחיבוק ידיים, תכניות רבות עתידות לחסל את הריאה הירוקה של מרכז הארץ, ויביאו לייבוש 16 מעיינות ההר בזה אחר זה".

על פי הקבוצה קיימת עתודת קרקע לבניית 80 אלף יחידות דיור בתוך העיר ירושלים. שם ניתן לבנות מבלי להרוס שטחים פתוחים, תוך כדי חיזוק השכונות הוותיקות ושמירה על הסביבה ואיכות החיים של תושבי ישראל. :תכניות ההרס המוצעות יספקו רק 5% מצורך ההתפתחות של העיר, וכל היתר אמור להבנות ממילא בתוך המרחב הבנוי או בשטחים בעלי ערכיות נמוכה יותר מאשר הרי ירושלים הירוקים. משום כך – אנו דורשים התחדשות עירונית איכותית ולא הרס שטחים פתוחים", הדגישו.

מפגינים מול ביתו של משה ליאון ביום שישי נגד בנייה הפוגעת בסביבה (צילום: מצילים את הרי ירושלים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן