fbpx

הסרט 'חיים בצל המוות' יוקרן בגדה השמאלית בתל-אביב בהשתתפות הבמאי בילאל יוסף

מועדון הגדה השמאלית בתל-אביב (אחד העם 70) יקרין במוצ"ש הקרוב (17.10) את הסרט "חיים בצל המוות"

מועדון הגדה השמאלית בתל-אביב (אחד העם 70) יקרין במוצ"ש הקרוב (17.10) את הסרט "חיים בצל המוות". זה סרטו השישי של העורך, הצלם והבימאי הדוקומנטרי בילאל יוסף. יוסף ינכח בהקרנה יחד עם חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש), ואחריה יקיימו השניים שיחה פתוחה עם הקהל.

יותר מ-400 אזרחים ערבים נרצחו בישראל מאז 2019. אוזלת היד של הרשויות נוכח האלימות בחברה הערבית בישראל הובילה את יוסף ליצור את הסרט. הסרט עורר עניין רב בקרב יוצרי קולנוע ובקרב הציבור הרחב, ואף שודר בערוץ כאן 11 הציבורי. בלב הסרט עומדת סוגיה כואבת המהלכת אימים על הציבור הערבי בישראל: הפשע והרצח המשתוללים ברחובותיו.

הסופר והעיתונאי עודה בשאראת פגש את יוסף לאחר הקרנת הבכורה של הסרט בפסטיבל הקולנוע ירושלים. בריאיון שערך עמו ופורסם בגיליון אוגוסט של ירחון הספרות והתרבות "אל-אצלאח" ("התיקון"), סיפר הבימאי כי הרעיון ליצירת הסרט נולד בשנת 2012: "אז התחתנתי וחזרתי לכפר מולדתי דבוריה לאחר שנעדרתי ממנו שנים. כאשר הגעתי הבחנתי מיד כי הכפר שינה את פניו. בעבר, כאשר נשמעו יריות, היה זה אירוע חריג ששימש נושא שיחה במשך ימים. כעת, כאשר יורים, האנשים מתייחסים אל העניין כאל תאונת דרכים קלה. אדישות זו הפחידה אותי לא פחות מהירי עצמו. כאשר חברה משלימה עם הפשע בקרבה, זה סימן לכך שהדברים נעים בכיוון הגרוע ביותר".

לדבריו: "נקודת המפנה הגיעה ב-2013, כאשר הזמר המפורסם שפיק כבהא נורה למוות בשובו ממסיבה באום אל-פחם. הכרתי אותו היטב. בשנת 2006, התחלתי ללמד קולנוע בבית ספר תיכון בכפר קרע ובין תלמידותיי הייתה בתו. בהדרכתי, היא יצרה סרט קצר על אודות אביה בשם 'על תיאטרון החיים'. שמרנו על קשר מאותו רגע ועד להירצחו. אחרי הרצח שאלתי את עצמי: 'איזו חברה הורגת אמן אהוב ובולט המשמיע את קולו הייחודי?'. בנקודה זו החלטתי ליצור את הסרט שהפקתו ערכה חמש שנים".

עוד בנושא

הבמאי בילאל יוסף (צילום: אבני תקשורת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן