fbpx

נשיאת פרו הכריזה על מצב חירום בחצי מדינה; 7 הרוגים בהפגנות בדרישה לקיים בחירות

בולוארטה אמרה כי תגיש את הצעת החוק כדי לקיים את הבחירות בעוד כשנתיים

הנשיאה החדשה של פרו, דינה בולוארטה, הודיעה אמש (שני) בנאום טלוויזיוני לאומה כי תגיש הצעה לקונגרס להקדים את הבחירות הכלליות לאור ההפגנות הנרחבות במדינה. בולוארטה אמרה כי תגיש את הצעת החוק כדי לקיים את הבחירות בעוד כשנתיים, באפריל 2024 ובמקביל הכריזה על מצב חירום במחצית ממחוזות המדינה הלטינו-אמריקאית.

עד עתה נרשמו שבעה הרוגים בהפגנות שפרצו עם מעצרו של הנשיא הנבחר, פדרו קסטיו, בדרישה לפיזור הפרלמנט ולעריכת בחירות. המפלגה הקומוניסטית של פרו קראה הבוקר להפגין במסגרת השביתה הכללית שהוכרזה על ידי האיגודים המקצועיים וארגוני העמים המקוריים (אינדיאנים) ושתתקיים ביום חמישי הקרוב. "אנו קוראים להצטרף למחאות ההמוניות שיתקיימו ביום חמישי הקרוב בדרישה להתפטרותה של בולוארטה ולפיזור הפרלמנט. העם דורש בחירות עכשיו וכינוסה של אסיפה מכוננת. די לדיכוי האכזרי ודי להרג המפגינים", לשון ההודעה שפרסמה אמש הנהגת הקומוניסטים.

יצוין שככל שחולפים הימים, המחאה העממית מתעצמת ומינהל נמלי התעופה והתעופה המסחרית, האחראי על שדות התעופה בפרו, דיווח על סגירת נמל התעופה הבינלאומי בארקיפה, בעקבות המחאות שפרצו. מפגינים השתלטו על השדה ומסלולי ההמראה ושני שוטרים הוחזקו בידיהם, אך לאחר מכן שוחררו. עימותים הובילו לפציעתם של 16 אזרחים וארבעה שוטרים. רבבות מפגינים יצאו אתמול לרחובות ברחבי פרו, בהם אלפי מפגינים בלימה הבירה, שם השתמשה המשטרה בגז מדמיע כדי לדכא את המחאות.

כאמור, לאחר הדחת הנשיא קסטיו, סגניתו נכנסה לתפקידו והפכה לנשיאה הראשונה בתולדות פרו ומהרה להבהיר כי לא יתקיימו בחירות כשהמדינה "מצולקת ומשוסעת", ולכן תמשיך לכהן בתפקיד הנשיאה לפחות בשנתיים הקרובות.

עם הדחתו של קסטיו בשבוע שעבר פרסמו הקומוניסטים גילוי דעת לפיו "ממשלתו המושחתת והקצרה של קסטיו, המשיכה במדיניות הניאו-ליברלית של קודמותיה, חיזקה את הכוחות הימין והשמרניים. אנו מתנגדים לניסיון ההפיכה של קסטיו ולהמשך מדיניותו על ידי סגניתו". לדברי הקומוניסטים "הסיבות למשבר הפוליטי הן עמוקות יותר ונעוצות באימוץ המדיניות הניאו-ליברלית הכושלת בידי כל הממשלות בדור האחרון. אנו קוראים לעריכת בחירות לאסיפה מכוננת שתשנה מן היסוד את המדיניות הכלכלית והחברתית". קסטיו נעצר ביום חמישי שעבר לאחר שהכריז על פיזור הקונגרס והורה על מצב חירום, שעות לפני שהוא אמור לעמוד בפני משפט הדחה. המהלך גרם לגל התפטרויות בממשלתו והאשמות בדבר הפיכה מצד חברי קונגרס.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117409

מפגינים בבירה לימה: "לפזר את הפרלמנט – דינה (בולוארטה) הביתה" (צילום: אתר החדשות נודאל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן