fbpx

שוחטי העופות בחברת 'זבח טוב' התאגדו ויפתחו בשביתה ביום ראשון הקרוב  

הסכסוך הוכרז בגלל "רקע יחס שערורייתי לשוחטי העופות בישראל"

ועד שוחטי העופות בחברת "זבח טוב" הודיע הבוקר (שלישי) כי בשבועות הקרובים צפוי מחסור חמור בעופות ברשתות המזון ברחבי הארץ בעקבות סכסוך עבודה. הסכסוך הוכרז בגלל "רקע יחס שערורייתי לשוחטי העופות בישראל, ליקויים בטיחותיים מסכני חיים, ותנאי תברואה ירודים".

במכתב שהועבר לבעלי רשתות המזון בישראל על ידי ההסתדרות הלאומית המייצגת את העובדים נכתב: "אנו מתריעים בפניך כי כבר בימים הקרובים נחל לפעול בצעדי מחאה שיכללו בין השאר שביתות, הצפויים להשפיע באופן מיידי על קצב שחיטת העופות בישראל וכך על ההיצע בשוק." כ-90% מהעובדים בחברה הכריזו על יציגות לפני כחודש, אך ההנהלה מערימה קשיים על ההתאגדות. העובדים מסרו כי "במידה ולא יחל מו"מ בימים הקרובים, השביתה ראשונה צפויה ביום ראשון הקרוב."

מוועד העובדים נמסר: "אי אפשר לתת למצב הנוכחי להמשיך, ההנהלה פוגעת באופן מתמשך בעובדים תוך אי עמידה בהסכמי השכר. שעות עבודה רבות ללא חישוב שעות נוספות, קיצוץ חד צדדי בימי עבודה על פי מצב רוחם, ומקרים רבים של הלנות שכר. כמו כן ההנהלה לא מטפלת בתנאי תברואה המסכנים את בריאות הציבור, אם לא יתוקנו הליקויים שהתרענו עליהם בהקדם נחריף את המאבק". יצוין שהנהלת החברה סירבה להתייחס לטענות הוועד.

משחטת עופות (צילום ארכיון: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן