fbpx

חשיפה בערוץ 13: הימין עומד מאחורי קמפיין לדיכוי ההצבעה באוכלוסייה הערבית

לפני הגשת רשימות המפלגות לכנסת עלה ברחוב הערבי קמפיין אנונימי עם הכותרת: "לא מתאחדים? לא מצביעים"

כמה ימים לפני הגשת רשימות המפלגות לכנסת עלה ברחוב הערבי קמפיין אנונימי עם הכותרת: "לא מתאחדים? לא מצביעים". בעיני פעילים בחברה הערבית זה היה קמפיין כדי לדכא הצבעה באוכלוסייה הערבית ולהוריד אחוז הצבעה, כי היה ברור שאין שום סיכוי לאיחוד בשלב הזה. על פי תחקיר ששודר אמש (ראשון) בחדשות 13, הכרזות היו חלק ממהלך הימין, הממומן על-ידי בעל הון אמריקאי, כדי לייאש את הבוחרים הערבים.

העיתונאי רביב דרוקר, שהציג את התחקיר, עד בחירות 2021 הליכוד כמעט שלא ניסה להביא קולות מהחברה הערבית. אך אמש נחשפה במהדורת החדשות של ערוץ 13 תוכנית פעולה שהוגשה לליכוד לקראת הבחירות, עם יעד לגייס שלושה מנדטים מקרב הציבור הערבי. מי שחתומה על התכנית היא המתנחלת גיטה חזני-מלכיאור, שמגדירה את עצמה "יועצת אסטרטגית לענייני יהודים-ערבים".

על פעילותה זו בליכוד, קיבלה חזני-מלכיאור למעלה מחצי מיליון שקל – סכום גבוה למדי הן בהשוואה ליועצים האחרים באותו קמפיין, והן לאור העובדה שלא מדובר ביועצת ידועה. חזני-מלכיאור קרובה מאוד לח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ובעבר צייצה בחשבון הטוויטר שלה משפטים כמו: "סינוואר ועבאס משחקים 'יריבים' אבל מתואמים באופן מוחלט: זה מצית אש והשני סמי הכבאי". בציוץ אחר כתבה: "להטיל משטר צבאי על כל הישובים הבדואים בנגב", ובאחד נוסף שיתפה: "אין מנוס מלהנכניס את כל האוכלוסייה הערבית לעוצר". לתחקירנית חדשות 13 שהתקשרה אליה, היא אמרה: "הם לא יכולים להתאחד ביחד, אין להם היסטוריה משותפת, יש להם היסטוריה של מאה שנה של אלימות".

במסמך בו פירטה לליכוד מה תעשה בקמפיין היא מדברת על שכירת שלושה יועצים בסך 180 אלף שקל. אחד השמות שהיא מציינת כיועץ שלה הוא איהאב חנא, בעל האתר "אל-חמרה" שמפרסם בשפה הערבית. חזני-מלכיאור מתייחסת אליו כשותף, אולם בשיחה עם חנא, כשנשאל האם הוא עובד עבור הליכוד ומקבל כסף מגיטה, הוא השיב: "אני בכלל קמפיינר של מפלגת העבודה. גיטה אני מכיר אותה מלפני שנה וחצי, פגשתי אותה פעם אבל אין לי קשר איתה".

אך בשיחה קודמת שעשתה איתו תחקירנית החדשות, אמר חנא על חזני-מלכיאור שהיא "אחת השותפות שלי, היא מתנחלת, היא יועצת אסטרטגית ואנחנו עובדים ביחד כמה זמן. היא בחורה מדהימה, משמשת אצלי יועצת אסטרטגית… אני לקוח שלה", בשיחה אחרת הוסיף: "מבחינתי היא אחותי, אני מדבר איתה יותר משאני מדבר עם אשתי או אחותי".

לדברי דרוקר "אם אכן איהאב חנא נמצא בשותפות עם חזני-מלכיאור, שמנהלת את קמפיין הליכוד, אזי הפרסומים שלו באתר מקבלים גוון אחר. כך למשל, באתר 'אל-חמרה' פורסם סקר של דיירקט פולס – מכל הגופים בעולם חנא לקח סקר של שלמה פילבר, שמקבל כסף מהליכוד בקמפיין הנוכחי. לפי הסקר 63% מהציבור הערבי חושב שהגיע הזמן להקים מפלגות ערביות חדשות, בעוד 62% מאותו ציבור מסכים עם הטענה שהמפלגות הערביות הנוכחיות נכשלו פעם אחר פעם. העמדות עצמן לגיטימיות, אולם דבר משונה הוא שסוקר הליכוד מעביר לפרסום בחברה הערבית בדיוק את העמדות שיגרמו לאנשים לא להצביע".

בחד"ש-תע"ל הגיבו לחשיפה: "נתניהו משקשק שהציבור הערבי ינהר לקלפיות ועושה הכל כדי לדכא את ההצבעה הערבית. התשובה הדמוקרטית לביבי והליכוד היא לצאת להצביע, לבלום את הימין הקיצוני". ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף "הליכוד השקיע חצי מיליון שקל בקמפיין סודי לדיכוי הצבעה בחברה הערבית! מאות אלפי שקלים ליועצת שרוצה להטיל משטר צבאי על ערביי הנגב ועוצר על הערבים בגליל. ביבי מפחד מהציבור הערבי ועוד יותר מפחד משותפות יהודית-ערבית. אסור לתת לקמפיין של ביבי להצליח. אסור לתת לגזענות לנצח. ביום שלישי, אם כולנו נצא להצביע, אם הציבור הערבי והיהודים הדמוקרטים ינהרו לקלפיות, הסיוט של ביבי יתגשם. מגיע לו לפחד, ומגיע לנו לנצח. צאו להצביע. חד"ש-תע"ל: הקול שלך יכול לשנות את המשוואה".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) "הכתבה של רביב דרוקר חשפה את הסוד הידוע לכולנו: הליכוד והימין מנסים לדכא את ההצבעה בחברה הערבית, ומעוניינים שנשאר בבית. כמו שהכשלנו את התכנית הראשונה של הליכוד לקבל 3 מנדטים מהחברה הערבית, נכשיל את התכנית הזאת. נ-ו-ה-ר-ו-ת לקלפיות!".

"לא מתאחדים? לא מצביעים" – שלטי חוצות במימון בעל הון אמריקאי כדי לדכא את הצבעה בציבור הערבי (צילום מסך: ערוץ 12)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן