fbpx

קמפיין בינלאומי בתמיכה עם 28 אלף עובדי קולנוע וטלוויזיה המושבתים בקנדה

העובדים חברים באיגוד המקצועי בענפי הקולנוע, הטלוויזיה והרדיו בקנדה

 

קמפיין בינלאומי נפתח השבוע בתמיכה עם 28 אלף עובדי הקולנוע והטלוויזיה המושבתים בקנדה. העובדים חברים באיגוד המקצועי בענפי הקולנוע, הטלוויזיה והרדיו בקנדה (ACTRA) והשבתת המעסיקים היא הגדולה מסוגה בתולדות המדינה. בין שובתים מאונס: שחקנים, במאים ועובדים אחרים בתחום המדיה המוקלטת דוברת האנגלית – מקליטים, קומיקאים, קריינים, פעלולנים, מתאמים, מופיעים, רקדנים, מדובבים, מארחים, כוריאוגרפים, דוגמנים, זמרים, ניצבים ועוד.

סכסוך העבודה פרץ לאחר שארגון המעסיקים של חברות הפרסום הקנדיות רצה לבטל את ההסכמים הקיבוציים הקיימים בענף ואף דרש קיצוץ של 60% בשכם של העובדים. עוד רוצים המעסיקים את הרעת תנאי העבודה וביטול תוכניות הפרישה. יצוין שעלות השכר של השחקנים היא בממוצע 2% מעלות הפקת פרסומות. בגלל התנגדות נחרצת מהאיגוד, המעסיקים החליטו על השבתת מגן הנמשכת זה שבועות ארוכים.

חלק מהשחקניות והשחקנים המאוגדים מוכרים בעולם, אבל רובם שחקנים שעיקר הכנסתם מגיעה מפרסומות. מדובר בעובדים פגיעים, שמועסקים לפי פרסומת ובלי קביעות. האיגוד פתח בקמפיין באתר האיגודים בינלאומי  "לייבורסטארט" על מנת להפעיל לחץ עולמי לפתרון הסכסוך ולסיום ההשבתה. עד כה אלפי ארגוני עובדים שיגרו הודעות תמיכה.

 לחתימה מקוונת על הודעת תמיכה עם העובדים:

https://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=5194

עובדי הקולנוע והטלוויזיה המושבתים בקנדה מפגינים בטורונטו (צילום: איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן