fbpx

תסיסה בבזק בינלאומי בצל מכירת גרעין השליטה; תכנית פרישה בבזק

משרד התקשורת פרסם לאחרונה שימוע במסגרתו הוא מתכוון לאפשר לבעלי גרעין השליטה בבזק למכור את אחזקותיהם

יו"ר ארגון העובדים הארצי של בזק, איציק בסלו, פנה לדירקטוריון בזק ולמנכ"ל רן גוראון והזהיר כי שינויי שליטה בבזק, ללא הידברות וגיבוש הסכמות עם העובדים, עלולים להביא לנקיטת צעדים ארגוניים בחברה המופרטת.

משרד התקשורת פרסם לאחרונה שימוע במסגרתו הוא מתכוון לאפשר לבעלי גרעין השליטה בבזק למכור את אחזקותיהם למשקיעים מוסדיים וכך היא תיהפך לחברה ללא גרעין שליטה. המשמעות מבחינת העובדים היא שבהיעדר מחזיק גרעין שליטה, ישנה אי-ודאות סביב ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עימם, ולכן הם דורשים להיכנס למו"מ מיידי להבטחת זכויותיהם. העובדים לא הביעו עמדה בסוגיית גרעין השליטה אבל דורשים זכויותיהם יישמרו. לדברי בסלו, "בשנים האחרונות הועברה השליטה בבזק מיד ליד בין גופים פיננסיים שכל מטרתם להפיק רווחים מהירים לבעלי השליטה על חשבון בזק. העובדים רואים בבזק את ביתם ואת מקור פרנסתם ומחויבים להגן על איתנותה הפיננסית לטווח ארוך, אך גם על זכויותיהם ויעל יציבותם התעסוקתית".

יצוין תוכנית הפרישה מרצון בחברת תקשורת נוספת שהופרטה: בבזק בינלאומי (לשעבר חברת בת של בזק הממלכתית) אושרה ביום שני על ידי הדירקטוריון, בהתאם להסכם שנחתם עם ועד העובדים וההסתדרות. על פי פרסום החברה האם בזק לבורסה, אומדן עלויות התוכנית אם תנוצל במלואה יעמוד על כ-70 מיליון שקלים. על כך מסרה ההנהלה לבורסה.

אך בעקבות הודעת בזק לבורסה, שלפיהם מתוכננים גם פיטורים בחברה, הבהיר יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, שלא הושגה הסכמה על פיטורים בבזק בינלאומי. "בהמשך למשא ומתן בין ההסתדרות, הנהלת החברה ונציגות העובדים – הושגה הסכמה על הליך פרישה מרצון בלבד וללא פיטורים, טרום ההסכם הקיבוצי", מסר והוסיף "במסגרת התוכנית, עובד שיבקש לפרוש יוכל לפרוש בתנאים מהגבוהים שהושגו בענף, עם חבילת פרישה של 280%. נציגות העובדים היא זאת שהצליחה למנוע את ההחלטה לסגור את בזק בינלאומי, וכך נמשיך לשמור ולדאוג לזכויות המלאות של העובדים. זאת בניגוד להדלפות של קבוצת בזק שפוגעות הן בחברה והן בעובדים".

שביתה בבזק בינלאומי באוקטובר אשתקד (צילום: ועד עובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן