fbpx

ח"כ עודה: הבוחר הערבי יתגייס כדי למנוע מבן גביר ומסמוטריץ' להיות שרים

עודה הזכיר כי לפני שלוש שנים זכתה חד"ש-תע"ל בשישה מנדטים, והעריך כי ניתן לשחזר את ההישג

ח"כ איימן עודה (חד"ש) התייחס אמש (שישי) לראשונה לפרישה הפתאומית של בל"ד מהמשותפת לקראת הגשת הרשימה לוועדת הבחירות המרכזית. ח"כ עודה אמר לגדעון אוקו ב"שישי בחמש" בערוץ 12 כי למרות הסקרים המצביעים על אחוז מצביעים נמוך בחברה הערבית, הוא מאמין שהציבור יתגייס ברגע האמת כדי "למנוע מבן גביר ומסמוטריץ' להיות שרים".

עודה אמר שמבחינתו הייתה רצויה ברית "כמה שיותר רחבה", אבל הוא מאמין כי חד"ש תע"ל שהביאה 6 מנדטים לפני שלוש שנים בלבד תגיע לאותו מספר גם בסבב הנוכחי. לטענה כי הפיצול ברשימה המשותפת מקרב את נתניהו לניצחון הגיב עודה כי "האוכלוסייה הערבית יודעת להבדיל בין העיקר לתפל". הוא הוסיף כי גם אחוזי ההצבעה בחברה הערבית לא יהיו כה נמוכים בסופו של דבר. "האוכלוסייה שלנו אחראית ביותר, היא לא רוצה שבן גביר וסמוטריץ' יהיו שרים", הדגיש. "אנחנו נצא ונצביע, האוכלוסייה שלנו יודעת היטב שאנחנו יכולים להכריע אז נעשה את זה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) התראיין אף הוא בערוץ 11 והוסיף "המלצה או לא המלצה של מועמד מסוים לראשות הממשלה היא פונקציה של עמדות פוליטיות. אנחנו לא סטטיסטיים ולא מחויבים לאף אחד זולת העקרונות שלנו והציבור למענו אנו נאבקים. לא נמליץ על מי שלא יעמוד בדרישות ובעקרונות הפוליטיים שלנו".

בעקבות הטענות של בל"ד לפיהן חד"ש ותע"ל קיבלו החלטה ברגע האחרון לפני הגשת הרשימות "לחסל את בל"ד ולהוציא אותה מהרשימה", גורם בכיר בחד"ש אמר אמש לחדשות 12 כי "ההאשמות על תיאום עם לפיד כדי לפצל את המשותפת הן מופרכות ושקריות". "חד"ש ותע"ל", הוסיף הגורם הבכיר, "חתמו על הסכם פוליטי עם בל"ד שפורסם לציבור, אך בל"ד החליטה ברגע האחרון לפרק את הרשימה בגלל חלוקת מנדטים. בחד"ש-תע"ל מקבלים את כל ההחלטות שלהם באופן עצמאי וללא כל תיאום עם גורמים חיצוניים".

גם ביש עתיד הכחישו כי תיאמו את הפיצול של המשותפת. בחשבון הטוויטר של המפלגה נכתב: "יש עתיד וראש הממשלה לפיד לא היו מעורבים בהתפצלות הרשימה המשותפת ואין לנו מושג מי מפיץ את השטות הזו או למה".

בתוך כך מסקר שפורסם אמש ב"אולפן שישי" עולה כי התפרקות הרשימה המשותפת משאירה את בל"ד מתחת לאחוז החסימה, בעוד חד"ש-תע"ל מקבלת 4 מנדטים – נתון זהה לזה שמשיגה רע"מ של ח"כ מנסור עבאס בבחירות האחרונות. הפיצול הדרמטי משנה גם את מפת הגושים: גוש נתניהו עם 60 מנדטים, הגוש שנגד נתניהו עם 56 וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים.

עוד בנושא:

 

ח"כ איימן עודה, אמש, במהלך הריאיון במשדר "שישי בחמש" (צילום מסך: חדשות 12)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן