fbpx

שמונה עובדים שנהרגו במהלך אוגוסט בתאונות עבודה; עשרה נפצעו קשה ועשרות בינוני

מדיניות הממשלה היוצאת התאפיינה בהימנעות בוטה מיישום מהלכים חיוניים לקידום בטיחות העובדים

מספר מחריד של נפגעים כתוצאה מתאונות עבודה נרשם במהלך חודש אוגוסט: שמונה הרוגים, עשרה פצועים קשה (כמה מהם נמצאים עדיין בסכנת חיים), ארבעים ושמונה פצועים "בינוני" ואלפי פצועים "קל". כיצד על הרשויות האחראיות לפעול כדי להבטיח את שלום העובדים במהלך החודשים שעד הבחירות?

מדיניות הממשלה היוצאת התאפיינה בהימנעות בוטה מיישום מהלכים חיוניים לקידום בטיחות העובדים. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי סירבה לקדם חקיקה להטלת האחריות לבטיחות העובדים על מנהלי האתרים והקבלנים. על כן, מוסיפות התאונות להתרחש בקצב מסחרר. כעת מסתתרים נציגי השלטון מאחורי הבחירות הקרבות. אך אלה תירוצים – גם בעת חילופי ממשלות ישנן פעולות חיוניות רבות שניתן לבצע וליישם. יש לקוות כי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס בדחיפות לקיום דיון דחוף בנושא, ותדרוש מהרשויות לקדם צעדים נוספים. בראש ובראשונה – איוש עשרות התקנים הפנויים והמתוקצבים עבור מפקחים במינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה.

בנוסף, על מינהל הבטיחות לגבש ולפרסם מדיניות פיקוח ואכיפה באתרי הבנייה, אשר תבהיר ותסדיר את אופן ביצוע פעולות הפיקוח במקומות העבודה השונים. בנוסף, יש לוודא כי הרשויות יפתחו חקירות פליליות במקרים בהם ימצאו הפרות בטיחות, ויישמו אכיפה מקיפה ושוויונית בכלל ענפי התעסוקה ובכלל היישובים בארץ.

צעד חיוני נוסף הוא פרסום דחוף של נוהל מפקח עבודה ראשי, אשר יגביל את ההיקף המירבי של פעולות הבנייה הנמצאות באחריות מנהל עבודה בודד. יש להבטיח דריכות, אפקטיביות ומהירות בפיקוח למניעת תאונות העבודה. כן יש להפעיל לחץ על הפרקליטות ולאלץ אותה לזרז את תהליך קבלת החלטותיה בנושא מיצוי הדין עם האחראים לתאונות.

קיימת חשיבות עצומה בהגברת הליכי המשמעת מצד רשם הקבלנים בעניינן של חברות קבלניות המתרשלות בשמירה על בטיחות העובדים. יש להחמיר את הסנקציות המוטלות עליהן ולהבטיח את יישומן הקפדני. כמו כן, יש להבטיח את הגברת הפיקוח מצד רשם הקבלנים על ביצוע עבודות בנייה של קבלנים רשומים בסיווג מתאים – זו, כמעט אינה מתבצע כיום וגורמת בין השאר להתרופפות ביישום תקני הבטיחות באתרי הבנייה.

עוד בנושא

"פצוע בינוני" מפונה מאתר בנייה ברחוב שרת בתל-אביב , 1 בספטמבר (צילום: מד"א)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן