fbpx

בירת ישראל לנצח-נצחים: טיהור אתני בירושלים המזרחית וכנופיות פשיסטיות במערב העיר

בשבועות האחרונים החלו קבוצות בריונים לחקות את מדיניות הממשלה הגזענית, וליישם אותה גם במערב ירושלים

לאורך עשרות השנים האחרונות ביצעו כל ממשלות ישראל צעדי טיהור אתני כלפי תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים. בשבועות האחרונים החלו קבוצות בריונים לחקות את מדיניות הממשלה הגזענית, וליישם אותה גם במערב העיר. בעודם מאורגנים בקבוצות, יוצאים הבריונים לרחובות ותוקפים פלסטינים ופעילי שמאל שלדבריהם "לא פחות מסוכנים מהערבים".

כהרגלה, יושבת משטרת ישראל בחיבוק ידיים נוכח ההתפרעויות הפשיסטיות. זאת, חרף העובדה כי האזורים בהם מותקפים הפלסטינים ופעילי השמאל מרושתים במצלמות אבטחה, ולמרות שכוחות שיטור רבים פרוסים ברחבי העיר. במציאות, מרכז ירושלים הוא שטח פרוץ בו נוהגים אנשי ימין קיצוני וחבורות בריונים לפטרל יום יום בחיפוש אחר פלסטינים השבים מעבודתם, או אחר עוברי אורח "בעלי חזות מזרחית". אותם בריונים מזהים ברחובות גם פעילי שמאל, המרבים להפגין מולם ומול המתנחלים בשייח' ג'ראח. לאחרונה הגנו הבריונים על "הלשכה הפרלמנטרית" שהקים ח"כ איתמר בן-גביר הגזען בשכונה פלסטינית זו בהתרסה נגד תושביה.

בשבועות האחרונים גוברות המתקפות הגזעניות. במכתב ששלח  לשר  לביטחון  פנים עומר  בר-לב,  פירט  ח"כ  עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת)  שורה של מעשי אלימות, כולל מקרה בו התנפלה כנופיית ימין על נוסעים פלסטינים ברכבת הקלה. התקיפה תועדה בידי הנוסעים. אך חרף הפצת הסרטון ברשתות החברתיות והגעתו לידי המשטרה, איש לא נעצר. ח"כ כסיף אף פנה לשר בר-לב באופן אישי, אך לא קיבל ממנו כל מענה.

כעבור כמה ימים, ב-18 באוגוסט, התנפלו פשיסטים על קבוצות פעילי שמאל ששהו בכיכר ציון. גם מקרה זה תועד בסרטון, המציג בבירור את העומדים מאחורי המעשה. אלא שהשר בר-לב החליט להתעלם גם ממנו, והמשטרה בפיקודו לא עצרה חשודים.

בתחילת השבוע קבוצת גזענים תקפה עובד פלסטיני בשוק מחנה יהודה. הבריונים רדפו אחריו בסמטאות השוק והיכו אותו באלות ובמקלות. גם הפעם חמקו הפושעים ללא עונש וללא התייחסות השר בר-לב, זאת למרות שתועדו. הטרור הגזעני משתולל במרכז ירושלים, אך בר-לב מתעקש לעצום את עיניו נוכח האיום הפשיסטי. המשטרה מתעלמת גם מהקריאה שהשמיע בן-גביר לגרש מהארץ "חברי כנסת שאינם נאמנים". אסור להשוות, אומר הממסד, אך התקיפות הביריוניות מעלות צחנה פשיסטית המזכירה תקופות אפלות ביותר.

"לשכתו הפרלמנטרית" של ח"כ בן-גביר בשכונת שייח' ג'ראח, פברואר 2022 (צילום: שי קנדל, ויקימדיה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן