fbpx

ח"כ תומא-סלימאן: אחרי שנים של מאבק הורחבו הסמכויות של הוועדה לבדיקת רצח נשים

הוועדה תבחן גם מקרים שבהם נשים נרצחו על ידי בן משפחה שאינו בן הזוג

הממשלה אישרה שסמכויות הוועדה לבדיקת רצח נשים יורחבו. הוועדה תבחן גם מקרים שבהם נשים נרצחו על ידי בן משפחה שאינו בן הזוג. לדברי יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "אחרי שנים שנלחמתי למען זה, הממשלה אישרה את הרחבת סמכויות הוועדה לבדיקת רצח נשים כך שתבחן גם מקרים שבהם נשים נרצחו על ידי בן משפחה שאינו בן הזוג. יש עוד דרך ארוכה אבל זה צעד חיוני במאבק ברצח נשים – במיוחד נשים ערביות, כאשר ברוב המקרים המשטרה לא מפענחת את הרצח".

יצוין שהממשלה החליטה על קמת הוועדה הבין-משרדית לבדיקת מקרים של רצח נשים בשנת 2002, וכיום פועלת כוועדת משנה לוועדה הבין-משרדית לטיפול ומניעה של אלימות במשפחה אותה מוביל משרד הרווחה. תפקידה של הוועדה הוא ללמוד ולבחון את תהליכי הטיפול וההתערבות לפני הרצח, כדי להפיק לקחים ככל שנדרש בעניין טיוב הממשקים בין גופי הממשלה וגורמים הרלוונטיים אחרים לטובת מניעה וטיפול במקרים עתידיים. בוועדה חברים נציגים ממשרד הרווחה, ממשטרת ישראל ולצדם נציגים ממשרדי הבריאות, החינוך והקליטה.

על פי נתוני הוועדה שנאספו, בכל השנים האחרונות רק מחצית מהמקרים של רצח נשים בישראל נגרמו על ידי בני זוגן בעוד שביתר המקרים רצחו את הנשים בני משפחה אחרים. בשנת 2021, מספר מקרי הרצח של נשים על ידי בן משפחה שאינו בן הזוג שלהן גדול פי שלושה וחצי מאשר נשים שנרצחו בידי בן הזוג. משרד הרווחה והביטחון החברתי והמשרד לביטחון הפנים, מציעים להרחיב את סמכויות הוועדה ובמצב זה ניתן יהיה להביא בפני הוועדה מקרי רצח נשים בידי זוגן, בידי בן משפחה אחר גם כאשר בן הזוג או בן המשפחה שותפים לרצח, בין אם מבצעים אותו בעצמם או באמצעות אדם אחר.

עוד בנושא

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "צעד חיובי במאבק ברצח נשים" (צילום: הכנסת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן