fbpx

חשד כבד לזיופים במהלך הבחירות: הקומוניסטים בפיליפינים נגד הנשיא החדש

בבחירות זכה "בונגבונג" מרקוס, בנו של הדיקטטור האכזרי פרדיננד מרקוס ששלט במשך 23 שנה

    חשד כבד לזיופים במהלך הבחירות לנשיאות הפיליפינים שנערכו בשבוע שעבר (11.5). בבחירות זכה "בונגבונג" מרקוס, בנו של הדיקטטור האכזרי פרדיננד מרקוס ששלט במשך 23 שנה. לסגנית הנשיא נבחרה שרה דוטרטה, בתו של הנשיא הנוכחי, אשר מנהל מערכת צבאית ברוטאלית נגד קבוצות המורדים השונות הפועלות במדינה ובהן "צבא העם החדש".

    עם פרסום תוצאות הבחירות, יזמו פעיליה של התנועה הלאומית-דמוקרטית פעולות מחאה, שהלכו וגברו ככל שעברו הימים. את המחאות השונות הובילה והנהיגה המפלגה הקומוניסטית הפיליפינית.

קפיטליזם ושחיתות הולכים יד ביד

  פרדיננד מרקוס, אביו הרודן של הנשיא הנבחר, הודח מתפקידו ב-1986 כתוצאה מהתקוממות עממית. למרות זאת, נותרה משפחת מרקוס אחת המשפחות המשפיעות ביותר בפוליטיקה הפיליפינית, וגם אחת מהעשירות ביותר במדינה.

    על פי דיווחים במנילה, צפוי הנשיא הנבחר להמשיך את המדיניות הניאו-ליברלית הנוקשה של הנשיא היוצא. כזכור, נהנה דוטרטה מתמיכה רחבה מצד הממשל האמריקאי, והצטיין בעיקר בהפרת זכויות אדם וברדיפת קומוניסטים. מתנגדי השלטון חוששים גם שמרקוס הבן ינצל את סמכויות הנשיאות, בין היתר, כדי להחזיר לשליטת משפחתו נכסים שהוחרמו ממנה בידי ממשלת הפיליפינים לאחר ההתקוממות ב-1986.

     התנועה הלאומית-דמוקרטית דחתה את תוצאות הבחירות, והצביעה על מספר דיווחים עצום בדבר שיבושים וזיופים בהליכי ההצבעה. לפי הארגון "קונטרה דאיה" האמון על טוהר הבחירות, התרחשו במהלך ספירת הקולות למעלה מ-1,800 מקרים שבהם המכונות המשמשות לספירה לא תפקדו. הארגון דיווח גם על מקרים גבים שבהם הועברו תוצאות קלפיות לוועדת הבחירות המרכזית בטרם נסתיימה ההצבעה. פעילי התנועה הלאומית-דמוקרטית דיווחו מהשטח על אודות איומים מצד חמושים כלפי מצביעים בקלפיות ועל קניית קולות בקנה מידה רחב.

המאבק ההיסטורי נגד הדיקטטורה בפיליפינים

     המערכה נגד המשטר הדיקטטורי שכונן מרקוס האב הובילה להקמתן של כמה תנועות מהפכניות. ביניהן: תנועת הסטודנטים המהפכנית והמפלגה הקומוניסטית הפיליפינית בראשותו של חוסה מריה "ג'ומה" סיסון. זו הקימה את "צבא העם החדש" ואת החזית הלאומית-דמוקרטית. התנועה הלאומית-דמוקרטית ממשיכה לגדול, ונכון ל-2021 מנהל צבא העם החדש מלחמת גרילה נגד המשטר המושחת במאות חזיתות ברחבי שרשרת האיים.

    בתגובה לתוצאות הבחירות, השתלטו אלפי מפגינים על כיכר בוניפאציו במנילה, והקימו במקום מאהל מחאה גדול. רבבות הפגינו ביום שישי (13.5) במרכז העיר. חברי התנועה הלאומית-דמוקרטית הובילו מחאות בערים גדולות נוספות, ובהשתתפות תומכי מועמדת האופוזיציה לני רוברדו, סגנית הנשיא לשעבר.

אלפים מפגינים מול הפרלמנט במנילה נגד הזיופים בבחירות, 13 במאי 2022 (צילום: באיין – הברית הפטריוטית החדשה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן