fbpx

די לינקה לא עברה את אחוז החסימה בנורדריין-וסטפאליה שבגרמניה

המפלגה זכתה לתמיכת 2.1% מהבוחרים, כאשר אחוז החסימה בגרמניה הוא 5%

מפלגת השמאל די לינקה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות שנעכרו אתמול (ראשון) במדינה המאוכלסת והעשירה ביותר בגרמניה נורדריין-וסטפאליה. המפלגה זכתה לתמיכת 2.1% מהבוחרים, כאשר אחוז החסימה בגרמניה הוא 5%.  המאבק העיקרי התנהל בין מפלגתו הסוציאל- דמוקרטית של קנצלר גרמניה אולף שולץ לבין המפלגה הנוצרית-דמוקרטית השמרנית. הנוצרים-דמוקרטים זכו ב—35% מהקולות, הסוציאל-דמוקרטיים ב-27% והירוקים ב-18%. הבוקר נפתח מו"מ בין הסוציאל-דמוקרטיים לירוקים על מנת להרכיב את הממשלה המקומית.

ב-2005 די לינקה ומפלגת שמאל אחרת, "האלטרנטיבה האלקטורלית", התמודדו בנפרד ולא נכנסו שתיהן ללאנדטג – הפרלמנט של נורדריין וסטאפליה. ב-2010, התמודדו שתי המפלגות יחדיו ולראשונה זכו לייצוג. ב-2012, התנגדה די לינקה לסעיף בתקציב המדינה, מה שגרם לפיזור הפרלמנט ובחירות מוקדמות שאחריהן קמה ממשלת מיעוט בהובלת הסוציאל-דמוקרטים. סכסוכים פנימיים במפלגה הגיעו לשיאם ב-2018 כאשר חל פילוג בשורותיה. נושא שעמד על ראש סדר יומה של די לינקה בבחירות שנערכו ביום ראשון היה שאלת הדיור שלא זכתה להתייחסות תקשורתית.

יצוין שקרן רוזה לוקסמבורג הקשורה פרסמה רשימה ובה הנושאים הבוערים ביותר עבור 18 מיליון התושבים החיים במדינת נורדריין וסטפאליה. בין הנושאים עלו צדק חברתי, נושאי כלכלה ועבודה, בתי ספר וחינוך ומדיניות פנים וביטחון. 

עצרת בחירות של מפלגת השמאל במרכז עיר וופרטאל ביום שישי שעבר, 13 במאי (צילום: די לינקה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן