fbpx

טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני נערך בת"א ובבית ג'אלה: לסיים את מעגל הדמים, הכיבוש והסכסוך

מאות אלפים צפו בטקס בשידור ישיר באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות

 טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב נערך אמש (שלישי) בהשתתפותם של כאלף אנשים באולם באוניברסיטת תל-אביב ועוד מאות אלפים שצפו בטקס בשידור ישיר באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. האירוע נערך במקביל בתל אביב ובבית ג'אלה ושודר, בתרגום לאנגלית, ברחבי העולם.

בטקס דיברו שתי משפחות שכולות ישראליות ושתי משפחות שכולות פלסטיניות, רבקה מיכאלי הקריאה שיר של יהודה עמיחי, ודיברה מנכ"לית שוברים שתיקה לשעבר יולי נובק. עוד השתתפו באירוע חברי כנסת: עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת),  גבי לסקי (מרצ), מוסי רז (מרצ), מיכל רוזין (מרצ), ואיבתיסם מרעאנה (העבודה).

בומה ענבר שאיבד את בנו בלבנון אמר בנאומו: "הטקס הזה מבטא את אמונתי לגבי המציאות כאן. חבל לי שקדושת האבנים והאדמה שלא שייכים לנו, גוברת על קדושת החיים. אני, כמו רוב האנשים בשני העמים, מעדיף את דרך השלום על דרך המלחמה". לדברי מאשה ליטבק, בת שכולה: "השכול המאחד את כולנו בפורום, ישראלים ופלסטינים, נושא מסר של אחווה אנושית המבוססת על הכאב והגעגוע האנושיים, המשותפים לכולנו. וכמו שאנחנו פועלים יחד, כך צריכים גם מנהיגי שני העמים לשבת יחד סביב שולחן אחד ולהגיע להסכם שיפסיק את האלימות ויאפשר חיים בביטחון לכולם".

נובק הוסיפה: "ביום הזה, ביום בו אני מרגישה ישראלית יותר מתמיד, אני מאחלת לנו שיבואו גם ימים אחרים. בהם לחיות פה, במקום הזה, כיהודייה – יהיה דבר שונה מאד ממה שהוא עכשיו. שיבוא יום בו הצפירה, והצמרמורת שמתלווה אליה, יהיו רק זיכרון רחוק, של משהו בודד ומפוחד, שהיינו פעם". נסרין אבו אל ג׳ידאן שאיבדה את בעלה וחמותה בעזה הסבירה: "במקרה פגשתי את עאידה שסיפרה לי על ״לוחמים לשלום״ הראש והלב שלי האמינו בארגון, אני מאמינה שאלימות מובילה לעוד אלימות, המשאלה שלי היא להקים בעזה ארגונים שיקדמו את הרעיון שאפשר אחרת".

בסיום הטקס תקפה חבורה קטנה של גזענים את משתתפיו. נמסר כי השנה נערך הטקס במתכונת מצומצמת לעומת טקסים קודמים, שבהם השתתפו אלפים רבים. מארגני הטקס, מתנועת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות מסרו עוד: "השנה ציינו את יום הזיכרון בקריאה לשלום, טקס זיכרון משותף נערך משני אולמות במקביל, אחד מישראל, ואחד מפלסטין. ביקשו לזכור את הנופלים משני הצדדים, וקראנו ביחד לסיים את מעגל הדמים, לסיים את המלחמה, הכיבוש, והסכסוך".

עוד בנושא

ג'רוג' אסקנדר ורבקה מיכאלי, בסרטון שהופץ לקראת האירוע

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן