fbpx

לציון ה-1 במאי: הפגנה למען העסקה ישירה באוניברסיטה העברית

ההפגנה תתקיים ביום ראשון בשעה 12:00 ליד רחבת הפורום בקמפוס הר הצופים

הפגנה תחת הסיסמא "דורשות העסקה ישירה והוגנת באוניברסיטה העברית" תתקיים ביום ראשון הקרוב, יום עובד הבינלאומי, בקמפוס הר הצופים. מהקואליציה להעסקה ישירה באוניברסיטה העברית נמסר "235 עובדות ועובדי ניקיון באוניברסיטה הן עובדות קבלן. הן לא מועסקות באופן ישיר על ידי האוניברסיטה, אלא על ידי חברה חיצונית. זה אומר שעובדות הניקיון מודרות מהאוניברסיטה. הן מקבלות יחס של עובדות סוג ב', תוך פגיעה שיטתית בתנאי ההעסקה שלהן ובזכויותיהן".

"אסור לנו להשלים עם המציאות הזו. הנהלת האוניברסיטה הבטיחה שתשפר את תנאי העובדות ושתשנה את צורת ההעסקה שלהן. בפועל כלום לא נעשה. אנחנו דורשות ודורשים שהאוניברסיטה תהיה מרחב בו כולנו שוות ושווים: סטודנטיות וסטודנטים, עובדות ועובדים. אנחנו מתנגדות ומתנגדים באופן ברור להעסקה קבלנית, שהיא צורת העסקה נצלנית ופוגענית במהותה, ודורשות העסקה ישירה של עובדות ועובדי הניקיון", הדגישו. ההפגנה תתקיים בשעה 12:00 ליד רחבת הפורום בקמפוס הר הצופים.

באותו ערב, בחיפה, יתקיים דיון על לקחי המאבק להעסקתן הישירה של עובדות הניקיון באוניברסיטת חיפה. האירוע יתקיים בשעה 19:30 בחנות הספרים גולדמונד (עקרון 6). בדיון ישתתפו פרופ' דני גוטווין, ד"ר איילת בן ישי ואסף יקיר. בתום הדיון, בשעה 21:00 תתקיים במקום מסיבת ריקודים עם DJ קרן אברהם. יצוין שלאחר שנות מאבק ארוכות, ראשי אוניברסיטת חיפה החליטו במאי 2018 על קליטתם של כ-80 עובדי הניקיון בקמפוס בכרמל. על הפי ההחלטה העובדים מועסקים ישירות על ידי המוסד האקדמי.

 

ההפגנה בירושלים בפייסבוק

 

הדיון בחיפה בפייסבוק

מפגינים למען העסקה ישירה בקמפוס הר הצופים, נובמבר 2019 (צילום: הקואליציה להעסקה ישירה באוניברסיטה העברית)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן