fbpx

הפגינו בבית משפט השלום בי-ם כדי לעצור את גירוש משפחת סאלם משייח' ג'ראח

בבית משפחת סאלם מתגוררות 11 נפשות – שלושה דורות שגדלו בבית

כמאה פעילים הפגינו אתמול (שני) מול בבית משפט השלום בירושלים שבמגרש הרוסים כדי לעצור את גירוש משפחת סאלם משכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית. הפעילים מסרו "במהלך החודשים האחרונים עמדנו מאות לצד משפחת סאלם במאבקה נגד מאמצי עמותות המתנחלים לגרש אותה מביתה לטובת ייהוד השכונה. ביום שני הקרוב יתקיים דיון בבית משפט השלום שעשוי להכריע את גורל המשפחה, ולהשפיע על גורל השכונה כולה. אנו עומדים לצד משפחת סאלם ודורשים צדק לשייח' ג'ראח ולמזרח ירושלים שתחת כיבוש".

עורך הדין של המתנחלים, עו"ד אברהם סגל, ביקש בעת הפגנה מבית המשפט להתעלם מ"רעשי הרקע". לדבריו "המפגינים מנסים להשפיע באמצעות מתופפים כאלה ואחרים על בית המשפט".

בדיון לא ניתנה החלטה וייתכן שהתיק יוחזר לדיון נוסף בהוצאה לפועל, בנוגע לטענות העיקריות של המשפחה. הדיון היום עסק בערעור על החלטת רשמת ההוצאה לפועל מסוף ינואר על פינוי המשפחה מביתה, שפסקה לטובת יהונתן יוסף, חבר מועצת עיריית ירושלים, שרכש את רוב האחזקה בנכס. יוסף הוא פעיל ימין, שפועל ביחד עם סגן ראש העירייה, אריה קינג, "לייהוד" את מזרח העיר שתחת כיבוש. בנוסף, הרשמת הטילה על פאטמה סאלם תשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. צו הפינוי הגמיש נקבע לחודש מארס, כדי לנסות למנוע מחאה במקום.

יצוין שבבית משפחת סאלם מתגוררות 11 נפשות – שלושה דורות שגדלו בבית, חלקם נולדו ובילו בו את כל חייהם. "במאבקנו לצד משפחת סאלם ולצד תושבי שייח' ג'ראח, אנחנו עומדים נגד הכיבוש בירושלים המזרחית, נגד המהלכים נרחבים לגירוש הקהילות הפלסטיניות מהעיר, נגד מערכת של חוק אחד ליהודים וחוק אחר לפלסטינים בישראל. יותר מ-200 משפחות בירושלים נמצאות כעת בסכנת גירוש בעקבות מאמצי עמותות המתנחלים המגובות בהחלטות בתי המשפט ובמדיניות ממשלת בנט" מסרו הפעילים.

 

סרטונים – ההפגנה בבית משפט השלום בירושלים:

מפגינים, אתמול, מול בבית משפט השלום בירושלים כדי לעצור את גירוש משפחת סאלם משכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית (צילום: פרי ג'רוסלם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן