fbpx

בלי לשתף את ארגון מרשם: בית הדין לעבודה הקפיא את קיצור תורנויות המתמחים

המדינה תמכה בהקפאה עקב מחלוקת בין משרדי הבריאות והכלכלה לבין משרד האוצר, שמתנגד ליישום המתווה

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע אתמול (רביעי) שההוראות לקיצור תורנויות הרופאים המתמחים יוקפאו עד להחלטה אחרת. בכך קיבלה השופטת יעל אנגלברג שוהם את עתירת שירותי בריאות כללית, ואת עמדת המדינה וההסתדרות הרפואית (הר"י) שלא התנגדו להקפאה. המדינה תמכה בהקפאה עקב מחלוקת בין משרדי הבריאות והכלכלה לבין משרד האוצר, שמתנגד ליישום המתווה, וביקשה להשלים שיח ועבודת מטה שמתנהלים בין המשרדים בהובלת משרד ראש הממשלה.

השופטת קבעה שלפי הבקשה ועמדות המדינה והר"י, "אין למעשה מחלוקת שההסדר לקיצור תורנויות אינו ישים במצב הדברים הנוכחי". זאת מכיוון שמשרד האוצר לא תקצב את תוספת התקנים לבתי החולים שנדרשת לקיצור התורנויות, ולא נחתם הסכם שכר שיפצה את הרופאים המתמחים ששכרם ייקבע בעקבות הקיצור.

לדברי ארגון המתחמים מרשם "זו התוצאה של המחטף לו שותפים קופ"ח כללית, ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר. כמובן שאין לנו כוונה להיכנע נוכח הבריונות ושיטות הפעולה הנלוזות הללו וברגע שנודע לנו על החלטת בית הדין, הגשנו את התייחסותנו כמו גם דרישה להצטרף להליך באופן מיידי. בשבוע הבא צפויה להתקבל ההחלטה". "הר"י מונע את קיצור תורנויות המתמחים בשיתוף פעולה חריג ומדאיג בין ארגון עובדים (הר"י) למעסיקיו (קופ"ח כללית, האוצר והמדינה), הארגון שמתיימר להציג את עצמו כמי שמייצג את המתמחים, ובוחר שוב ושוב לפעול נגדם, עושה זאת הפעם באישון ליל ובמחטף של ממש", הוסיפו.

יצוין שהתביעה הוגשה לבית הדין לעבודה בבאר שבע מבלי לצרף את ארגון הרופאים המתמחים מרשם ומבלי ליידע אותו בדבר ההליך. לפני כשבוע בג"צ קבע בצורה מפורשת שארגון מרשם הוא הארגון שמייצג את המתמחים, וקבע גם שלא ניתן לדון בנושא ללא קבלת עמדת המתמחים ולאחר שקולם ישמע. בג"צ דחה גם על הסף את העתירה של קופ״ח כללית, שהוגשה בתמיכת הר״י, נגד מתווה קיצור התורנויות, ולא נתן צו ביניים שדוחה את יישום המתווה. בג״צ גם העביר ביקורת על כך שהמדינה מתנהלת בניגוד לחוק בכך שלא מיישמת את ההיתר, ואף התפלא שהייעוץ המשפטי של הממשלה לא העביר לעיון השופטים את מכתב שרי הכלכלה והבריאות, התומך בקיום ההיתר לקיצור התורנויות כלשונו ובאופן מיידי ומהווה העמדה המנוגדת לזו שהוצגה על ידי המדינה. "אנחנו אומרים בצורה הברורה ביותר האפשרית: המתמחים והמתמחות לא יסכימו להמשיך לעבוד 26 שעות! וגם ראש הממשלה צריך לדעת את זה. אנחנו נחושים לגרום למדינה ולממשלה, על כל משרדיה, להבין שקיצור התורנויות זו עובדה מוגמרת ולדרוש את כניסת ההיתר לתוקף באופן מיידי ויישום מתווה קיצור תורנויות ל16 שעות – לא נסכים לעבוד דקה יותר", הדגישו במרשם.

 

המתמחים עם פסק הדין שניתן בבית הגבוה לצדק בנושא התורנויות, 14 באפריל 2022 (צילום: מרשם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן